برندهای ایرانی

همراه اول و هلال‌احمر؛ آغاز عصر امداد هوشمند با همکاری دو برند ملی

تفاهم‌نامه همکاری میان دو برند تأثیرگذار کشور، همراه اول و جمعیت هلال‌احمر، نقطه عطفی در مسیر هوشمندسازی و تحول خدمات امدادی محسوب می‌شود. این همکاری استراتژیک، نه‌تنها ظرفیت‌های فنی و داده‌محور همراه اول را در خدمت مسئولیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های جانی و اجتماعی قرار می‌دهد، بلکه با ارتقای جایگاه هر دو برند، تصویری نوین از نقش‌آفرینی ملی آنها در بحران‌ها و مسئولیت‌پذیری اجتماعی ترسیم می‌کند.

به گزارش توسعه برند به نقل از اداره کل ارتباطات، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان همراه اول و جمعیت هلال احمر ایران، با حضور حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، پیرحسین کولیوند رییس و میثم افشار دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۴ خرداد‌ ۱۴۰۴ در محل سازمان هلال احمر برگزار شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه، همراه اول خدمات خود را در حوزه های «طراحی و پیاده سازی مکانیزم ارسال پیامک هشدار در مناطق حادثه دیده»، «خدمات خودروی متصل (Connected Car)» و «طراحی سامانه مکان یابی خودکار وسایل نقلیه برای پایش و مدیریت ناوگان به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» ارائه خواهد کرد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور همچنین خدمات فنی و مهندسی خود را در فراهم سازی «بستر فنی جهت ارائه اطلاعات مکانی تماس گیرندگان با شماره اضطراری ۱۱۲ جمعیت هلال احمر»، «اصلاح و بهینه سازی مسیریابی تماس های شماره ۱۱۲ در شبکه همراه و تلفن ثابت»، «تسهیل استفاده از سایت های سیار همراه اول در مناطق با ضعف پوشش شبکه برای پشتیبانی عملیات امداد»، «ارائه سرویس بیسیم تحت شبکه دیتای همراه اول (آواک)»، «ارائه سرویس APN سازمانی برای اتصال امن ساختمان ها و مراکز عملیاتی»، و «ارائه سرویس MVPN در راستای کاهش هزینه های ارتباطی درون سازمانی» به جمعیت هلال احمر عرضه خواهد داشت.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم بر ظرفیت همراه اول در هوشمندسازی خدمات جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: شرکت ارتباطات سیار ایران برای همکاری با این جمعیت آمادگی کامل دارد.

بهروزی با بیان اینکه همراه اول در چند سال گذشته رویکرد داده محور و مبتنی بر پلتفرم را مبنای عمل خود قرار داده است، ابراز کرد: در این مدت اقدامات مشترک خوبی با حوزه های انرژی، سلامت و کشاورزی انجام داده و عملیاتی کرده ایم.

وی با اشاره به برخورداری همراه اول از ظرفیت بزرگ و بسیار خوب تحلیل داده، ابراز امیدواری کرد، بخشی از این ظرفیت از طریق جمعیت هلال احمر به مردم کشور ارائه شود.

میثم افشار، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز با برشماری برخی از ماموریت های مشترک و گستردگی مخاطبان هر دو مجموعه، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر سرمایه اجتماعی بسیار بالایی دارد و این همکاری آورده مناسبی برای هر دو مجموعه در بر خواهد داشت.

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به ماموریت ها و اهداف مشترک دو مجموعه، هدف غایی جمعیت هلال احمر را کمک به مردم خواند و با اشاره به رسالت این جمعیت در بخش های امداد و نجات و آسیب های اجتماعی، بر اهمیت به کارگیری تحلیل داده و هوش مصنوعی در این ماموریت ها تاکید کرد.
وی افزود: همراه اول، ضمن کمک به پیاده سازی برخی از سامانه ها و پلتفرم های مورد نیاز جمعیت هلال احمر می تواند در بخش هایی نظیر خدمات آموزشی، پژوهشی و توسعه ای و نیز در جذب داوطلبان به این سازمان کمک شایانی کند تا از این رهگذر بتوانیم افزون بر حضور به هنگام و سریع در ماموریت های امداد و نجات، مخاطرات و آسیب های اجتماعی را نیز کاهش دهیم.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا