برندهای خارجی

نینتندو سوییچ ۲: چالش قیمت‌گذاری و استراتژی توسعه برند در سایه تعرفه‌ها

کنسول مورد انتظار نینتندو سوییچ ۲ با قیمت اولیه بالاتر، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. اظهارات اخیر رئیس نینتندو مبنی بر احتمال افزایش قیمت به دلیل تعرفه‌ها، استراتژی این شرکت برای محبوب‌سازی و فروش نرم‌افزار کنسول جدید و در نهایت، توسعه برند آن را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند.

به گزارش توسعه برند؛ علیرغم محبوبیت واضح [کنسول قبلی نینتندو یا رقیب]، قیمت اولیه بالاتر ۴۵۰ دلاری [برای سوییچ ۲] برای بسیاری از کاربران یک نقطه اختلاف بوده و این وضعیت ممکن است بدتر هم شود.

پس از آخرین گزارش درآمدهای نینتندو، شونتارو فوروکاوا، رئیس این شرکت، در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط یاهو ژاپن گزارش شد، اولویت‌های شرکت را برای آینده تشریح کرد. او گفت که بسته به اتفاقاتی که در مورد تعرفه‌های رئیس‌جمهور [سابق] ترامپ رخ می‌دهد، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابند.

به عبارت دیگر، پیش‌خرید سوییچ ۲ احتمالاً بهترین شانس شما برای تثبیت قیمت فعلی است.

آنچه نینتندو در مورد افزایش قیمت سوییچ ۲ می‌گوید

فوروکاوا اظهار داشت که هدف نینتندو، محبوبیت گسترده سوییچ ۲ است. او گفت: «عرضه سوییچ ۲ و گسترش اولیه این سخت‌افزار، اولویت اصلی ماست.» با این هدف، هزینه‌های بازاریابی افزایش خواهد یافت، که نینتندو انتظار دارد آن را از طریق فروش بیشتر نرم‌افزار (بازی‌ها) جبران کند.

در مورد تعرفه‌ها، رئیس فوروکاوا گفت: «سیاست اصلی ما این است که هنگام تعیین قیمت‌های فروش در هر کشور یا منطقه‌ای، تعرفه‌ها را به عنوان یک هزینه در نظر بگیریم و آن را در قیمت لحاظ کنیم.»

وی افزود که شرکت هنگام تعدیل قیمت، عوامل مختلفی را، نه فقط تعرفه‌ها، در نظر خواهد گرفت، اما به نظر می‌رسد اگر تعرفه‌های ترامپ به همین شکل باقی بماند، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد.

کاهش احتمالی تقاضا در آمریکا به دلیل تعرفه‌ها

ظاهراً نینتندو معتقد است که تعرفه‌ها و افزایش قیمت می‌تواند منجر به کاهش تقاضا در ایالات متحده شود. این شرکت همچنین نگران است که افزایش هزینه‌های «ضروریات روزمره» و مواد غذایی، بر بودجه مردم برای بازی‌ها تأثیر بگذارد، که در این صورت بازی‌ها بیش از پیش به یک کالای لوکس تبدیل خواهند شد.

با در نظر گرفتن این موضوع، فوروکاوا تأکید کرد که پس از «محبوب‌سازی» کنسول، فروش بازی‌ها برای شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

این چیزی است که نینتندو ممکن است به لطف نسخه بازسازی‌شده Mario Kart World و بازی جذاب Donkey Kong Bananza به آن دست یابد.

در حال حاضر، نینتندو قصد دارد امسال حداقل ۱۵ میلیون کنسول سوییچ ۲ بفروشد، همان تعدادی که از سوییچ اصلی در زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷ فروخت.

شروع قدرتمند

همانطور که در پیش‌خریدها دیده‌ایم، نینتندو موفق شده است سوییچ ۲ را به طور قابل توجهی محبوب کند. در کشور خود، ژاپن، بیش از ۲ میلیون پیش‌خرید ثبت شده است. به طوری که نینتندو اعلام کرده است که همه افراد در تاریخ عرضه ۵ ژوئن، کنسول خود را دریافت نخواهند کرد.

فوروکاوا در بیانیه خود ادعا کرد که نینتندو «سیستم تولید خود را تقویت کرده است. ما تلاش خواهیم کرد تا آن را در اسرع وقت پس از تاریخ عرضه تحویل دهیم.»

افزایش قیمت متأسفانه به یک روند در صنعت بازی در سال جاری تبدیل شده است. ایکس‌باکس به تازگی افزایش قیمت برای سری S و سری X را اعلام کرده و پلی‌استیشن ۵ نیز کم و بیش گران‌تر از زمان عرضه خود شده است. و این قبل از در نظر گرفتن بازی‌هاست که به استاندارد ناخوشایند ۷۰ و ۸۰ دلار رسیده‌اند.

منبع: tomsguide

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا