نگرانیهای FTC در مورد شراکتهای مایکروسافت و آمازون با توسعهدهندگان هوش مصنوعی

کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که همکاریهای برندهای بزرگ فناوری با توسعهدهندگان هوش مصنوعی میتواند به بالارفتن هزینههای تغییر و محدود شدن دسترسی استارتآپها به منابع کلیدی منجر شود.
به گزارش توسعه برند به نقل از تککرانچ، لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، در بیانیهای اظهار داشت: “گزارش FTC نشان میدهد که چگونه شراکتهای شرکتهای بزرگ فناوری میتواند باعث ایجاد انحصار، محروم کردن استارتآپها از ورودیهای کلیدی هوش مصنوعی و افشای اطلاعات حساس شود که میتواند رقابت منصفانه را تضعیف کند.” (دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، قصد دارد خان را به عنوان رئیس کمیسیون جایگزین کند.)
این گزارش بر نقش مایکروسافت، آمازون و گوگل به عنوان ارائه دهندگان خدمات ابری که با OpenAI و Anthropic کار میکنند، تمرکز دارد. این گزارش، از جمله، پیشنهاد میکند که این مشارکتها میتواند بر دسترسی به منابع محاسباتی و استعدادهای مهندسی تأثیر بگذارد، هزینههای تغییر شرکتهایی که با توسعه دهندگان هوش مصنوعی کار میکنند را افزایش دهد و ممکن است به ارائه دهندگان خدمات ابری دسترسی منحصر به فردی به اطلاعات حساس بدهد.
ریما العیلی، معاون مشاور عمومی مایکروسافت، به بلومبرگ گفت که مشارکت این شرکت با OpenAI “یکی از موفقترین استارتآپهای هوش مصنوعی در جهان را ممکن ساخته و موجی از سرمایهگذاری بیسابقه در فناوری و نوآوری در این صنعت را به راه انداخته است.”