برندهای خارجی

نبرد برندها در دنیای دیجیتال؛ اپل در صدر، اما رقابت تنگاتنگ است

در دنیای پررقابت محصولات دیجیتال، برندها برای جلب توجه کاربران به رقابت می‌پردازند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپل همچنان برنده این رقابت است.

به گزارش توسعه برند به نقل از لایف‌وب، برندهایی مانند شیائومی و سامسونگ نیز با تولید محتوای گسترده، در تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار هستند.

رجیستری و گرانی؛ دغدغه کاربران آیفون‌پسند

در بین محتوای مرتبط با تلفن همراه، گوشی‌های اپل با ۱۴ میلیون محتوا، معادل ۸۷% از مجموع، بیشترین میزان محتوا را دارد. از این تعداد، ۱۳.۵ میلیون محتوا در گروه‌های عمومی و کانال‌های تلگرامی منتشر شدند که نشان می‌دهد صحبت از اپل و خرید و فروش آن بسیار جدی است. در توییتر هم ۲۷۰ هزار محتوا در این مورد منتشر شده است که صحبت از رجیستری آن مهم‌ترین موضوع مطرح‌شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از اپل، شیائومی و سامسونگ بیشترین میزان محتوا را داشتند. در لیست ۱۰ برند پرتکرار نام گوگل پیکسل و گوشی‌های بلک‌بری هم دیده می‌شود.

 

تنوع در لپتاپ‌ها

برخلاف صحبت از موبایل‎ها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر(ایکس) و اینستاگرام، که کاملا در مورد اپل و آیفون بود، در محتوای مرتبط با لپتاپ‌ها تنوع بیشتری وجود دارد. اپل با مک‌بوک خودش همچنان بیشترین میزان محتوا را داد اما در کنار آن hp،dell، مایکروسافت و لنوو نیز سهم بسیاری را به خود اختصاص دادند. نکته قابل توجه حضور نام مایکروسافت در توییتر است که با اختلاف اندکی در رده دوم پس از اپل قرار دارد اما در مجموع سه بستر تلگرام، اینستاگرام و توییتر(ایکس) لپتاپ‌های مایکروسافت چهارم هستند.

 

مایکروسافت و اپل در صدر محتوای تبلتی

در بین محتواهای منتشرشده در مورد تبلت‌ها، باز هم اپل اول است با ۶۱۶ هزار محتوا که ۷۷% از مجموع محتواست. آیپدها توانسته‌اند بخش زیادی از محتوا را به خود اختصاص بدهند. پس از آن تبلت مایکروسافت بیشترین میزان محتوا را دارد و سپس سامسونگ، hp  و شیائومی.

 

تیک تیکِ ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ

ساعت‌های هوشمند اپل با ۷۹% از محتوا بیشترین توجه در ساعت‌های هوشمند را هم دارند. پس از آن سامسونگ است با ۱۲% که معادل ۴۸ هزار محتواست. پس از این دو برند، شیائومی با دو مدل ردمی بند و می‌بند بیشترین میزان محتوا را دارد.

نکته مهم در این زمینه وجود تعداد زیادی محتوا است که به برند خاصی اشاره نمی‌کنند و فقط به مقایسه ساعت‌های کلاسیک و ساعت‌های هوشمند می‌پردازند. بسیاری از کاربران به ویژه در توییتر(ایکس)، اصرار دارند که ساعت‌های کلاسیک بهتر است و برای ست کردن لباس‌ها، استایل و زیبایی گزینه‌های بهتری هستند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا