برندهای خارجی

شوک برند آمازون به دنیای پادکست: تعدیل نیرو در Wondery پس از قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری

برند آمازون که سه سال پیش با خرید ۳۰۰ میلیون دلاری Wondery به دنیای پادکست قدم گذاشت، حالا در راستای کاهش هزینه‌ها، ده‌ها نفر از کارکنان این استودیوی موفق را اخراج کرده است.

به گزارش توسعه برند، در تحولی که نشان از تغییرات عمیق در صنعت پادکست دارد، برند آمازون روز جمعه در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد که “تعداد محدودی” از مشاغل در واحد پادکست Wondery خود را حذف کرده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که Wondery با تولید محتواهایی چون “دکتر مرگ” و “جنگ‌های تجاری” به شهرت رسیده است.

آمازون در سال ۲۰۲۰ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری، Wondery را خریداری کرد و سال گذشته قراردادی سه ساله به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای حقوق پخش پادکست “ارتفاعات جدید با جیسون و تراویس کلسی” امضا کرد؛ پادکستی که توسط دو برادر مشهور لیگ ملی فوتبال آمریکا اجرا می‌شود.

آلیس زو، سخنگوی آمازون، در این باره گفت: “ما به طور منظم ساختارهای تیمی خود را بررسی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین شرایط را برای خدمت به مشتریان داریم. پس از بررسی اخیر، تعداد محدودی از نقش‌ها در سازمان Wondery را شناسایی کردیم که دیگر مورد نیاز نیستند.”

یک منبع آگاه که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کرده، اظهار داشت که این تعدیل نیرو هم تیم محتوا و هم تیم تبلیغات را تحت تأثیر قرار داده و به نظر می‌رسد “ده‌ها و ده‌ها” کارمند را شامل می‌شود. با این حال، زو اعلام کرد که تعداد افراد تعدیل شده کمتر از این تخمین است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

آمازون تاکنون تعداد دقیق نیروی کار Wondery را به طور عمومی اعلام نکرده است و زو نیز از ارائه اطلاعات بیشتر درباره اندازه یا وضعیت مالی این واحد خودداری کرد.

Wondery اوایل این ماه فعالیت‌های خود را در برزیل و مکزیک تعطیل کرد. سارا بارت، مدیر محتوای پادکست مکزیک، که از جمله افراد تحت تأثیر این تصمیم بود، در پستی در لینکدین به اخراج خود اشاره کرد.

Wondery که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، چندین پادکست تولید کرده که برای تلویزیون‌های استریمینگ اقتباس شده‌اند، از جمله “روانپزشک همسایه”.

آمازون اخیراً در ماه گذشته نیز در راستای کاهش هزینه‌ها و آنچه اندی جسی، مدیرعامل شرکت، آن را “بوروکراسی بیش از حد” خوانده، تعدادی از کارکنان بخش ارتباطات خود را تعدیل کرده است.

جسی از زمان به دست گرفتن سکان رهبری در جولای ۲۰۲۱، ده‌ها هزار شغل شرکتی را حذف کرده است. او سال گذشته هدفی را برای سازماندهی مجدد واحدهای تجاری اعلام کرد تا نسبت مدیران به “مشارکت‌کنندگان فردی” را تا پایان سه ماهه اول امسال کاهش دهد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا