برندهای خارجی

سامسونگ در رقابت با رقبای چینی، به‌دنبال عرضه گوشی تاشوی باریک‌تر؛ اپل هم در آستانه ورود به این بازار

سامسونگ قصد دارد در مراسمی که احتمالاً ماه آینده برگزار می‌شود، نسخه‌ای باریک‌تر از گوشی هوشمند تاشوی پرچم‌دار خود را رونمایی کند؛ اقدامی که با هدف رقابت با شرکت‌های چینی چون Honor و Oppo انجام می‌شود؛ شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر گوشی‌های تاشویی بسیار سبک‌تر و باریک‌تر از نمونه‌های سامسونگ عرضه کرده‌اند.

 

سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار گوشی‌های تاشو را وارد بازار کرد، اکنون با چالش رقابت با برندهای چینی مواجه است که از طراحی‌های باریک‌تر برای جلب توجه کاربران استفاده می‌کنند. گوشی جدید سامسونگ که احتمالاً Galaxy Z Fold7 نام خواهد داشت، به‌ادعای این شرکت «باریک‌ترین، سبک‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی تاشو تاکنون» خواهد بود.

 

به گفته بن وود، تحلیل‌گر ارشد در شرکت CCS Insight:

 

> «در گوشی‌های تاشو، باریکی بیش از گذشته اهمیت دارد. مردم دیگر حاضر نیستند وزن بیشتر را تنها به‌خاطر داشتن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بپذیرند.»

 

 

 

مقایسه مدل‌ها

 

Galaxy Z Fold6 (2024): ضخامت ۱۲.۱ میلی‌متر، وزن ۲۳۹ گرم

 

Oppo Find N5: ضخامت ۸.۹۳ میلی‌متر، وزن ۲۲۹ گرم

 

Honor Magic V3: ضخامت ۹.۲ میلی‌متر، وزن ۲۲۶ گرم

 

 

وود تأکید کرده که سامسونگ برای باقی‌ماندن در بازار تاشوها باید گام‌های جدی‌تری بردارد:

 

> «اگر سامسونگ بتواند به باریکی گوشی‌های برند Honor نزدیک شود، این یک پیشرفت ملموس در طراحی خواهد بود.»

 

 

 

سامسونگ در پست پیش‌نمایشی از گوشی جدید خود گفته است این مدل نه‌تنها باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود، بلکه دوام بالایی نیز خواهد داشت. در همین حال، شرکت Honor نیز اعلام کرده که در ۲ ژوئیه (۱۲ تیر) از گوشی تاشوی جدید خود Magic V5 رونمایی خواهد کرد.

 

بازار گوشی‌های تاشو؛ کوچک اما پر پتانسیل

 

با وجود رقابت بالا، بازار گوشی‌های تاشو هنوز به اندازه‌ای که تصور می‌شد، رشد نکرده است. طبق گزارش CCS Insight، در سال ۲۰۲۵ گوشی‌های تاشو تنها ۲٪ از بازار کل موبایل‌ها را در اختیار خواهند داشت.

 

وود معتقد است اگر گوشی‌های تاشو به باریکی مدل‌های کلاسیک نزدیک شوند، ممکن است مجدداً توجه کاربران را به خود جلب کنند، اما هشدار می‌دهد که:

 

> «بسیاری از کاربران هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای داشتن گوشی تاشو نمی‌بینند.»

 

 

 

در حالی که اپل تا امروز در این حوزه فعالیتی نداشته، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مشهور بازار موبایل، روز چهارشنبه اعلام کرد که اپل قصد دارد در سال آینده وارد بازار گوشی‌های تاشو شود و نخستین آیفون تاشوی خود را عرضه کند؛ خبری که می‌تواند رقابت در این حوزه را وارد مرحله‌ای تازه کند.

 

 

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا