توسعه برند پلاس

زودکس پس از رأی شورای رقابت بیانیه داد: پایان انحصار، آغاز رقابت سالم

پس از صدور رأی اولیه شورای رقابت درباره حذف شروط ضدرقابتی از قراردادهای اسنپ‌فود، شرکت زودکس به‌عنوان نخستین شاکی این پرونده با انتشار بیانیه‌ای رسمی، این رأی را «گامی بلند به سوی بازاری آزادتر» خواند و از رستوران‌ها دعوت به همکاری کرد.

به گزارش توسعه برند؛ در پی رأی اولیه شورای رقابت مبنی‌بر الزام اسنپ‌فود به حذف شروط ضدرقابتی از قراردادهای خود، شرکت زودکس به‌عنوان آغازگر این شکایت، با انتشار بیانیه‌ای رسمی نسبت به این تحولات واکنش نشان داد.

زودکس که در ماه‌های گذشته به‌طور جدی پیگیر این پرونده بوده، رأی اخیر شورا را «طعم عدالت» برای بازار سفارش آنلاین غذا دانست و تأکید کرد که این تصمیم نقطه‌عطفی در جهت بازگشت رقابت سالم و آزادی انتخاب به این صنعت خواهد بود.

در بخشی از بیانیه رسمی زودکس آمده است:

«بازار سفارش آنلاین غذا، طعم عدالت را چشید.
شورای رقابت با حکمی سرنوشت‌ساز، به انحصار در قراردادهای اسنپ‌فود پایان داد. این رأی، نتیجه شکایتی است که زودکس به عنوان اولین معترض، برای دفاع از بازار آزاد و انتخاب منصفانه ثبت کرد. بر اساس این حکم، اسنپ‌فود ملزم به حذف شروط ضدرقابتی شد.
ما در زودکس، همیشه به بازاری باور داشته‌ایم که در آن کاربران با آزادی انتخاب کنند، رستوران‌ها بدون محدودیت با پلتفرم‌ها همکاری کنند و کسب‌وکارهای نوپا فرصت رشد داشته باشند. این رأی، گامی بلند به سوی چنین بازاری است.
این تحول، دعوتی است برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر. ما در شهرهایی که حضور داریم، با آغوش باز از رستوران‌هایی استقبال می‌کنیم که پیش‌تر به دلیل محدودیت‌ها نتوانسته بودند با ما همراه شوند.
امیدواریم در این فصل نو، کنار کاربران و رستوران‌ها، تجربه‌ای خلق کنیم که هر روز طعم رضایت را به سفره‌های بیشتری بیاورد.»

بیانیه زودکس در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر بابک هوشمند، مدیرعامل این پلتفرم، نیز با انتشار پستی در لینکدین از رأی شورا و پایان فشارهای انحصاری ابراز خوشحالی کرده بود.
متن کامل خبر

در مقابل، اسنپ‌فود نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن پذیرش بخشی از رأی شورای رقابت، از ثبت درخواست تجدیدنظر در برخی موارد خبر داد:
بیانیه اسنپ‌فود

همچنین تیم حقوقی مرکز «بانا»، به‌عنوان نماینده حقوقی زودکس، در مصاحبه‌ای به تشریح ابعاد قانونی این شکایت پرداخت:
اظهارات مدیر تیم حقوقی مرکز بانا

پایان

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا