برندهای ایرانی

رویداد لندتک برگزار شد

رویداد لندتک ایران با هدف گفتگو حول چالش‌ها و فرصت‌های صنعت لندتک در ۱۷ و ۱۸ مرداد با حضور فعالین این صنعت برگزار شد.

به گزارش توسعه برند- جواد راشدی؛ در اولین روز رویداد که چهارشنبه ۱۷ مرداد بود، رضا قربانی، مدیرعامل راهکار در ابتدای مراسم از شش فعال حوزه لندتک که ایجاد و ترقی حوزه لندتک در ایران نقش داشتند با اهدای تندیس قدردانی کرد. دریافت کنندگان این تندیس‌ها بانک قرض الحسنه مهر ایران به دلیل رواج مفهوم قرض‌الحسنه، بانک ملت به دلیل نقش پررنگ در اعطای تسهیلات، بانک آینده به دلیل کمک به توسعه فرهنگ لندتک در کشور، بانک تجارت، بانک پاسارگاد و مجتبی شکوهی، مدیرعامل شرکت سایبان پی بودند.

در ادامه رویداد مینا حاجی، دبیر تحریریه عصر تراکتش در اهمیت پذیرش صنعت لندتک در کشور گفت: همانطور که زمانی دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌ها رواج یافت و اگر فروشگاهی دستگاه کارت‌خوان نمی‌داشت با مشکل روبرو می‌شد. اکنون ما در روزهایی هستیم که در صنعت خرده فروشی کشور هر کسب و کار آنلاین و فیزیکی اگر در سه تا پنج سال آینده خودش را به درگاه‌های پذیرش لندتکی مجهز نکند به سختی بتواند در بازار فعالیت کند.

وی افزود: گواه این ادعا را می‌توان همان تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر دانست که اکنون بسیار فراگیر شده‌اند. یا تبلیغاتی که توسط کسب و کارهای صنعتی بزرگ در تلویزیون نمایش داده می‌شود و مردم را به خریدهای اعتباری و قسطی دعوت می‌نمایند. مردم با توجه به شرایط اقتصادی که با آن مواجه هستند در یک یا دو سال گذشته احتمالا از بعضی خدمات لندتکی استفاده کرده‌اند حتی با وجود اینکه ندانند صنعت لندتک چیست. یعنی در دو سال گذشته لندتک خیلی سریع توانست در زندگی مردم خود را جای دهد. برای مثال شرکت اسنپ با ایجاد سرویس BNPL خود توانست رفتار مردم در پرداخت کرایه تاکسی‌های آنلاین را تغییر دهد.

فرشاد فاطمی، اقتصاددان و استاد دانشگاه دیگر سخنران این رویداد به نقش تنظیم‌گری در توسعه صنعت لندتک در ایران پرداخت و گفت: گاهی قواعدی که توسط تنظیم‌گر ایجاد می‌شود با آنچه در صنعت برای رشد اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت است. برای مثال در زمانی که دستکاه‌های کارت‌خوان فراگیر شد رقابت بر سر افزایش تعداد دستگاه‌ها از بانک‌های مختلف در یک فروشگاه بود.

او افزود: زمین بازی بعدی اعتبار در فضای آفلاین است زیرا ۹۲ درصد تراکنش‌ها در فضای آفلاین است. لذا ما نیاز داریم که توجه کنیم به اعتبار و خرید‌های آفلاینی. ولی باید حواسمان به یک تهدید باشد و آن هم نباید مردم را در تله بدهی قرار دهیم.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا