اقتصادی

در اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی شد: رسانه قدرتمند و نقش آن در نتظیم‌گری چیست؟

ظهر امروز نشست رسانه‌های قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری با حضور امیر عباس تقی‌پور ( مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباط , ماهنامه مدیریت ارتباط )، علی مزینانی ( مدیرعامل روزنامه هفت صبح , روزنامه هفت صبح ) ، رضا قربانی ( هم‌بنیان‌گذار راه‌کار , کارخانه نوآوری رسانه راهکار ) در سالن فن‌بازار پارک فناوری پردیس برگزار شد.

توسعه برند، در ابتدای این نشس رضا قربانی (هم‌بنیان‌گذار راه‌کار، کارخانه نوآوری رسانه، ضمن بیان اینکه برخی مسوولان از خدا نمی‌ترسند اما از رسانه هراس دارند، اظهار کرد: «برخی روزنامه ها تاسیس و در نمایشگاه رسانه چندین غرفه را برپا میکردند اما پس از یک سال جمع میکردند و فارغ از بحث پولشویی پس از رونق اولیه کلیه امتیازات را به فروش می‌رساندند.»

وی گفت: «زمانی که رسانه و تاپسی به عدد تبدیل شدند دیگر بحث کسب و کار رسانه و بیزینسی شدن آنها اثرگذار نخواهد بود و به همین دلیل امروز روزنامه‌های بسیار قدیمی ایران نیز تاثیرگذار نیستند و مردم هر روز آن را خریداری نمیکنند اما همچنان گاردین تاثیرگذار است.»

دروغ در کشور ترویج داده می‌شود

در ادامه امیرعباس تقی‌پور مدیرمسئول ماهنامه ارتباط ابراز کرد: مباحث مطرح شده درخصوص مخاطبان و تاتیرگذاری رسانه را نمیتوان مقایسه کرد و قید زمان و مکان را باید درنظر بگیریم. وی افزود: رسانه‌های لندن در نظام پادشاهی کار میکنند اما ایران همچنان در حال تجربه کردن است و تا این لحظه نظامی مشابه جمهوری اسلامی را در دنیا نداشتیم و در این مقایسه باید بُعد زمان و مکان را در نظر بگیریم.

تقی‌پور با بیان اینکه رسانه های خصوصی از کی فعالیت خود را شروع کردند، گفت: ما و دیگر دوستان واقعا خصوصی نیستم و متاسفانه در مملکت ما دروغ ترویج داده میشود زیرا زمانی دولت اعلام کرد کسانی‌که دریافت یارانه انصراف بدهند به آنها وام پرداخت میکنند اما هیچکدام از وعده‌ها را انجام نشد و امروز ۷۵ یارانه بگیر در کشور داریم.

مدیرمسئول ماهنامه ارتباط اضافه کرد: ما رسانه تخصصی هستیم و اینگونه رسانه‌ها درحال پرو بال گرفتن هستند و کسب و کار  در اینگونه رسانه‌ها معنی دارد.

وی با اشاره به تفکر اشتباه برخی در جامعه، ابراز کرد: خبرنگارها همه باج نمیگیرند و به والله اینگونه نیست، اما خبرنگار و رسانه شیتیل بگیر هم داریم و نباید جمع ببندیم.تقی‌پور افزود: کسب و کار رسانه در کشور متاثر با سیاست های ما است و امروز به همین دلیل در بورس، شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگ، سیاست و … سیاست دخیل است.

مدیرمسئول ماهنامه ارتباط ادامه داد: ما به عنوان رسانه تخصصی محتاط هستیم و از خیلی مسائل حرف نمیزنیم زیرا نمیخواهیم جریمه شده، بسته شویم و یا به زندان برویم. وی اضافه کرد: ما نمیخواهیم ترس داشته باشیم اما باید خطوط قرمز رگلاتورها را رعایت کنیم تا مانند زمان ریاست جمهوری خاتمی بستن فله ای مطبوعات را شاهد نباشیم.

تقی‌پور تصریح کرد: در ان زمان رسانه‌ها آزادی را بد متوجه و مشعول تخریب، افشا‌گری تهدید و توهین شدند اما امروز رگولاتورها با چند اشتباه و دادن اخطار، جریمه افراد را به زندان می‌اندازند. مدیرمسئول ماهنامه ارتباط افزود: هنوز فاصله زیادی به رسیدن رسانه به فضای کسب و کار داریم و رگولاتور باید ظرفیت بیشتری برای درک استقلال و آزادی رسانه ها قائل شوند و رسانه هم آزادی را به معنی هرج و مرج ندانسته و تحت عنوان آزادی هرکاری نکنند.

لازم به ذکر است؛ اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

توسعه برند حامی رسانه‌ایی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا