برندهای خارجی

تقاضای ضعیف، ترمز تسلا را کشید: تولید مدل Y به شدت کاهش یافت!

طبق داده‌های صنعتی و اعلام یک منبع آگاه، تسلا از ماه مارس تولید پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی خود، مدل Y، را در کارخانه شانگهای خود با درصدی دو رقمی کاهش داده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از ایسنا، این اقدام با هدف رسیدگی به تقاضای ضعیف برای مدل قدیمی این خودروساز آمریکایی در چین، دومین بازار بزرگ آن است و جنگ قیمتی بی‌رحمانه‌ای بین خودروهای الکتریکی در بحبوحه رکود اقتصادی درگرفته است.

این منبع که از افشای نامش خودداری کرد، اعلام کرد که کارخانه شانگهای، بزرگترین مرکز تولیدی تسلا در سطح جهان، قصد داشت تولید مدل Y را حداقل ۲۰ درصد در دوره مارس تا ژوئن کاهش دهد. داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که تولید مدل Y در چین در ماه مارس به ۴۹ هزار و ۴۹۸ دستگاه و در آوریل ۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه رسیده است که به ترتیب ۱۷.۷ درصد و ۳۳ درصد کمتر از یک سال گذشته است.

داده‌های این انجمن نشان می‌دهد که در مجموع، تسلا ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ دستگاه خودروی مدل Y و مدل ۳ در چین در چهار ماهه اول تولید کرده است که ۵ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است و تولید مدل ۳ نیز ۱۰ درصد بیشتر است.

این شرکت علیرغم کاهش تولید و اخراج‌های اخیر همچنان قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از بین دو میلیون خودروی برقی که قصد فروش جهانی را دارد که ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار خودرو در چین به فروش می‌رسد که نسبت به ابتدای سال تغییری نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا در ماه آوریل قیمت مدل Y را در چین به پایین‌ترین سطح از زمان عرضه این مدل در این کشور در سال ۲۰۲۱ کاهش داد.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا