اقتصادی

تحلیل اطلاعات منجر به تعالی سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: تحلیل اطلاعات و مدیریت فرآیندها در تعالی سازمانی مهم‌ترین شاخص است که توجه به این موضوع در عملکردها منجر به تعالی سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود.  

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی– در بیست و دومین همایش تعالی سازمانی که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌ها و سازمان‌ها با اهتمام به تحلیل اطلاعات می‌توانند به تعالی سازمانی دست پیدا کنند. تعالی سازمانی دارای مجموعه ای از فاکتورها و شاخص‌ها است که منجر به بهبود عملکرد و جایگاه شرکت‌ها می‌شود.  

رئیس هیأت عامل ایدرو ضمن تاکید بر اینکه مشتری‌مداری و دست یافتن به درک درستی از انتظارات مشتریان از مهمترین شاخص‌های اصلی در رسیدن به تعالی سازمانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: از دیگر شاخص‌های تعالی سازمانی مدیریت فرآیندها و تمرکز بر تغییر است که در رسیدن شرکت‌ها و سازمان‌ها به جایگاه واقعی کمک می‌کند.  

مقیمی خاطرنشان کرد: تحلیل اطلاعات و مدیریت فرآیندها از مهم‌ترین شاخص های تعالی سازمانی است که بدون توجه به این شاخص هیچ اتفاقی در راستای تعالی سازمانی نمی‌افتد؛ از این رو توجه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به تحلیل اطلاعات به ارتقای عملکرد و رونق کسب و کار می‌انجامد.

اصغر مصاحب – مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی – هم در این همایش ضمن تاکید بر اهمیت تدوین استراتژی‌های دقیق و اندازه‌گیری عملکرد سازمان‌ها، گفت : بدون حرکت به سمت تعالی سازمانی، کشور از جامعه جهانی عقب خواهد ماند.  استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری عملکرد در بنگاه‌های اقتصادی نیز ضروری است؛ متاسفانه بسیاری از بنگاه‌های ما به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهند، در حالی که نتایج آن در سطح کسب‌وکار و صنعت کشور کاملا مشهود است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های سازمان مدیریت صنعتی برای سال آینده، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده بتوانیم با ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر، دستاوردهای جدیدی را به بنگاه‌های اقتصادی کشور ارائه کنیم.

گفتنی است در این دوره ۱۶۰۰ شرکت ارزیابی شده که در این رویداد از ۸۴ شرکت برتر در حوزه‌های مختلف تجلیل  شد.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا