تجاوز ارتش آمریکا به خاک ایران؛ انبارهای موشک و پهپاد و سایتهای راداری هدف قرار گرفت

فرماندهی مرکزی ایالات متحده مدعی شد در واکنش قاطع به حملهای که ایران روز گذشته علیه یک کشتی تجاری در تنگه هرمز انجام داد، حملاتی را علیه اهدافی در ایران اجرا کرده است.
به گزارش اطلاعات آنلاین، در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا – سنتکام آمده است: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در ۲۶ ژوئن، در واکنش قاطع به حملهای که ایران روز گذشته علیه یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز انجام داد، حملاتی را علیه اهدافی در ایران اجرا کردند.
هواپیماهای ارتش آمریکا انبارهای موشک و پهپادهای ایرانی، همچنین سایتهای راداری ساحلی را هدف قرار دادند. این حملات پس از آن انجام شد که ایران در ۲۵ ژوئن با استفاده از یک پهپاد انتحاری به کشتی باری M/V Ever Lovely حمله کرد. این کشتی با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان در حال حرکت بود.
اقدام تجاوزکارانه و توجیهناپذیر نیروهای ایرانی علیه کشتیهای تجاری، نقض آشکار توافق آتشبس بود. افزون بر این، رفتار خطرناک ایران آزادی کشتیرانی را تضعیف کرده است؛ آن هم در شرایطی که بخش رو به افزایشی از تجارت جهانی از این مسیر حیاتی بینالمللی عبور میکند.
نیروهای سنتکام همچنان هماهنگی لازم برای عبور ایمن و ارائه پشتیبانی به کشتیهای تجاری عبوری از تنگه هرمز را ادامه میدهند. ارتش آمریکا همچنان در منطقه حضور دارد و در حالت آمادهباش باقی خواهد ماند تا اطمینان حاصل شود تمامی مفاد توافق با ایران رعایت، اجرا و به طور کامل حفظ میشود.



