اقتصادی

افزایش ۲۷ درصدی صادرات ایران به قزاقستان/ تبادل هیات‌های تجاری به‌منظور توسعه تجارت

رایزن بازرگانی ایران در قزاقستان ضمن اشاره به افزایش ۲۷ درصدی صادرات ایران به قزاقستان، ابراز امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری در سال جاری افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، الهام پابرجا با اشاره به حجم صادرات ایران به قزاقستان در سال ۱۴۰۳، گفت: میزان صادرات ایران به قزاقستان برابر با ۲۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشت و در مقابل نیز ایران از قزاقستان واردات برابر با ۶۱ میلیون دلار بوده است.
 
وی با برشمردن اقلام صادراتی ایران به قزاقستان، گفت: مواد غذایی، محصولات پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله مهم‌ترین اقلام صادراتی است و در مقابل نیز جو، ذرت، کنجاله و گوشت از قزاقستان واردات می‌شود. 

رایزن بازرگانی ج.ا ایران در قزاقستان ابراز امیدواری کرد که با افزایش تبادل هیئت‌های رسمی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور در سال جاری شاهد افزایش حجم تجاری باشیم.

به گفته پابرجا، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی ایران و شناخت قزاقستان از کیفیت و قیمت‌های رقابتی کالای ایرانی و نیاز بازار قزاقستان این کالاها و محصولات زمینه‌ساز شکل‌گیری اعتماد بین طرفین شده و احتمال افزایش حجم تجاری بین دو کشور را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به وسعت سرزمینی قزاقستان و مرغوبیت خاک این کشور برای تولید محصولات کشاورزی، اضافه کرد: در حال حاضر بخش مهمی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی کشور به مقصد قزاقستان در حوزه این محصولات انجام می‌گیرد از این‌رو در نظر داریم مراودات تجاری دو کشور را در قالب مذاکرات و تبادل هیئت‌های تجاری در این حوزه افزایش بدهیم تا بتوان از این طریق همکاری دو کشور را گسترش بدهیم.

رایزن بازرگانی ج.ا ایران در قزاقستان در پایان گفت: یک هیئت تجاری از ایران متشکل از شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه موادغذایی و کشاورزی به قزاقستان آمدند و در حال مذاکره و بحث و بررسی با طرف‌های قزاقستان هستند به نظر می‌رسد که با افزایش تبادل هیئت‌های تجاری در حاشیه رویدادهای تجاری می‌توان امیدوار به افزایش حجم مبادلات تجاری دوکشور بود.

پایان 

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا