برندهای خارجی

برند متا به بازار اوراق قرضه وارد شد

پایگاه خبری توسعه برند، مِتا پلتفرمز که شرکت مادر فیس بوک است، اعلام کرد از نخستین عرضه اوراق قرضه، ۱۰ میلیارد دلار جمع کرده است.

فروش اوراق قرضه به مِتا برای تامین مالی بازخرید سهام و سرمایه گذاری در حوزه‌های جدید کمک خواهد کرد. در میان شرکتهای فناوری بزرگ، مِتا تنها شرکتی بود که هیچ بدهی در حساب‌های خود نداشت. ورود به بازار اوراق قرضه، به این شرکت برای تامین هزینه بعضی از تغییرات پرهزینه از جمله فعالیت در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، فضای مالی بیشتری را فراهم می‌کند. همچنین در فضای بازار فعلی، انتشار اوراق قرضه، نسبتا ارزان خواهد بود. اوراق قرضه شرکتی پس از ریزش که اوایل امسال داشتند، ماه گذشته بهبود یافتند زیرا سرمایه‌گذاران امیدوارند مبارزه بانک مرکزی آمریکا با تورم از طریق افزایش سریع نرخ‌های بهره، به تدریج تاثیر خود را نشان دهد.

غول‌های فناوری دیگر نظیر اپل و اینتل هم اوایل هفته گذشته اوراق قرضه منتشر کرده و به ترتیب ۵.۵  و شش میلیارد دلار جمع کردند.

اوراق قرضه از سوی مِتا، پس از پیش بینی یک دورنمای تیره و ثبت نخستین کاهش سه ماهه درآمد این شرکت منتشر می‌شود. نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و فشارهای رقابت پذیری، بر فروش تبلیغات دیجیتالی مِتا تاثیر منفی گذاشته است.

منبع: ایسنا

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا