برندهای خارجی

برند دیزنی و چالش‌های سیاسی؛ پایبندی به تنوع علی‌رغم فشارها

رد پیشنهاد خروج از شاخص LGBTQ+، سهامداران دیزنی تأکید کردند که این برند همچنان به ارزش‌های برابری و شمول پایبند خواهد ماند.

 

به گزارش توسعه برند، در جلسه سهامداران دیزنی، تنها ۱٪ از سرمایه‌گذاران به پیشنهاد خروج این برند از شاخص برابری حقوقی کمپین حقوق بشر (HRC) رأی مثبت دادند. این شاخص، محیط‌های کاری را از نظر حمایت از افراد همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، تراجنسیتی و کوئیر رتبه‌بندی می‌کند.

دیزنی یکی از ۷۶۵ شرکتی است که در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۵ نمره کامل دریافت کرده و به دلیل حمایت از برابری در محیط کار، ارائه مزایای فراگیر و آموزش‌های مرتبط با فرهنگ جامع مورد تقدیر قرار گرفته است. اما برخی سهامداران معتقدند که این موضع‌گیری سیاسی باعث کاهش ارزش سهام دیزنی شده و پیشنهاد داده‌اند که این برند به موضعی بی‌طرفانه بازگردد.

با این حال، دیزنی سرمایه‌گذاران را به رد این پیشنهاد تشویق کرد و اعلام کرد که هیئت‌مدیره شرکت هم‌اکنون بر عدالت در محیط کار نظارت دارد.

تأثیر سیاست‌های دولت ترامپ بر برندهای بزرگ

در ماه‌های اخیر، چندین شرکت بزرگ از جمله فورد، هارلی-دیویدسون و لووز تصمیم گرفته‌اند که از رتبه‌بندی سالانه محیط‌های کاری دوستدار LGBTQ+ خارج شوند. این روند هم‌زمان با تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه سیاست‌های تنوع، برابری و شمول (DEI) در شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی اتفاق افتاده است.

حتی دیزنی نیز در برخی سیاست‌های داخلی خود تغییراتی ایجاد کرده و در معیارهای جبران خدمات مدیران، هدف افزایش تنوع و شمول را با استراتژی استعداد جایگزین کرده است؛ عاملی که بر اساس آن، مدیران بر اساس پیشبرد ارزش‌های کلی شرکت ارزیابی می‌شوند.

تصمیمات کلیدی دیگر در جلسه سهامداران دیزنی

علاوه بر بحث بر سر شاخص برابری حقوقی، سرمایه‌گذاران دیزنی تصمیمات دیگری نیز گرفتند:

تمامی ۱۰ عضو هیئت‌مدیره مجدداً انتخاب شدند.

شرکت PricewaterhouseCoopers به عنوان حسابرس عمومی دیزنی باقی ماند.

سهامداران از پرداخت‌های مدیریتی حمایت کردند، اما گزارش‌هایی درباره ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آلاینده کربنی را رد کردند.

پیشنهاد بی‌طرفی سیاسی در تبلیغات دیزنی نیز رد شد. این پیشنهاد، مشارکت دیزنی در ائتلاف جهانی رسانه‌های مسئول (GARM) را زیر سؤال برده بود. این سازمان برای محافظت از برندها در برابر محتوای مضر تشکیل شده بود اما ایلان ماسک با شکایت علیه آن، مدعی شد که این نهاد باعث تحریم گسترده تبلیغاتی شده است.

با وجود فشارهای سیاسی، برند دیزنی همچنان بر سیاست‌های حمایت از برابری در محیط کار پایبند مانده و حمایت اکثریت سهامداران خود را در این زمینه حفظ کرده است.

 

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا