برندهای خارجی

لغو میلیاردی سهام؛ استراتژی برند سامسونگ برای تقویت جایگاه در بازار سرمایه

برند سامسونگ الکترونیکس با اعلام لغو ۲.۱۱ میلیارد دلار از سهام بازخرید شده خود، در مسیر تقویت ارزش سهامداران گام برداشته است. این غول فناوری همچنین قصد دارد تا می ۲۰۲۵ با بازخرید سهام جدید خود، جایگاه برند قدرتمند خود را در بازار سرمایه مستحکم‌تر کند.

به گزارش توسعه برند، شرکت سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) اعلام کرد که تصمیم دارد ۳.۰۵ تریلیون وون (معادل ۲.۱۱ میلیارد دلار) از سهام خود را که پیش‌تر خریداری کرده بود، لغو کند. این خبر در یک گزارش رسمی به بورس ارائه شده است.

همچنین سامسونگ در یک گزارش جداگانه فاش کرد که قصد دارد ۲.۷ تریلیون وون از سهام عادی و ۳۰۴ میلیارد وون از دیگر سهام خود را از تاریخ ۱۹ فوریه تا ۱۶ می سال جاری خریداری کند. این اقدام با هدف افزایش ارزش برای سهامداران و منافع بیشتر برای کارکنان شرکت صورت می‌گیرد.

به گزارش رویترز، سامسونگ در نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که طی یک دوره یک‌ساله، برنامه‌ریزی کرده تا بیش از ۱۰ تریلیون وون از سهام خود را بازخرید کند. این تصمیم پس از عملکرد ضعیف سهام این شرکت در مقایسه با رقبای اصلی آن، مانند اس‌کی هاینیکس (SK Hynix)، گرفته شد. این نخستین تصمیم برای بازخرید سهام از سوی این غول فناوری از سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا