توسعه برند پلاس

رضا مهدوی: مدیریت برند کارفرمایی، مسئولیت مدیر برند با همکاری منابع انسانی

رضا مهدوی، استراتژیست برند، در مصاحبه‌ای اختصاصی به اهمیت بازتعریف برند و توسعه برند کارفرمایی پرداخته و معتقد است مدیریت برند کارفرمایی نیازمند همکاری بین واحد برند و منابع انسانی است.

به گزارش توسعه برند، رضا مهدوی، استراتژیست برند، در مصاحبه‌ای اختصاصی به بررسی مفهوم برند کارفرمایی و چالش‌های پیش روی آن در ایران پرداخت. وی با تاکید بر اهمیت توسعه و بازتعریف ادبیات برند کارفرمایی، معتقد است که این امر می‌تواند به رشد برند سازمانی و بهبود جذب و نگهداشت نیروهای انسانی کمک کند.

مهدوی در ابتدا با اشاره به اینکه باید واژه “برند” به درستی تعریف شود، گفت: «اگر برند را به عنوان یک چتر روی کل سازمان ببینیم، مدیریت آن قاعدتاً با مدیرعامل است. در سازمان‌های بزرگ‌تر این مسئولیت به مدیر برند (CBO) سپرده می‌شود که وظیفه پیاده‌سازی برند در بخش‌های مختلف از جمله منابع انسانی را بر عهده دارد.» او در ادامه افزود که در لایه عملیات، مدیریت برند کارفرمایی نیازمند همکاری بین واحدهای منابع انسانی و برند یا ارتباطات است.

به گفته مهدوی، برند کارفرمایی بیشتر از آنکه یک کلمه یا اعتبار سازمانی باشد، یک الزام است که به طور مستقیم بر کیفیت جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی تاثیر می‌گذارد. وی تاکید کرد: «اگر برند کارفرمایی به درستی تعریف و پیاده‌سازی شود، می‌توان نیروهای بهتری جذب کرد و در نتیجه برند قدرتمندتری داشت. چرا که در نهایت، برند ما را آدم‌ها می‌سازند.»

رضا مهدوی با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر توسعه برند کارفرمایی، بیان کرد که هنوز در تعریف خود واژه “برند” دچار مشکل هستیم و این امر مانع از پیشرفت در زمینه برند کارفرمایی می‌شود. او گفت: «به نظر می‌رسد ما هنوز در لایه قبل از برند، یعنی خود واژه برند، گیر کرده‌ایم و نیاز به بازتعریف داریم تا بتوانیم به مشتقات آن مثل برند کارفرمایی برسیم.»

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه برند کارفرمایی در ایران کند است، تاکید کرد که نیاز است افراد بیشتری به این جریان بپیوندند تا شاهد رشد و بالندگی این مفهوم در فضای کسب و کار باشیم. مهدوی همچنین اضافه کرد: «در نهایت باید در نظر داشته باشیم که برند کارفرمایی نباید به عنوان یک امر مجزا دیده شود، بلکه باید کاملاً در راستای اهداف و استراتژی‌های کلی برند سازمانی باشد.»

 

ویدئو گفتگو با رضا مهدوی، استراتژیست برند:

 

 

پایان

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا