۱۰ استراتژی کم هزینه و موثر دیجیتال برندینگ برای کسب و کارهای کوچک

پایگاه خبری توسعه برند،در این بخش درباره دیجیتال برندینگ و نحوه انجام ان در کسب و کارهای کوچک صحبت میکنیم. اگر قصد توسعه کسب و کار خود را دارید همراه ما باشید.
این روزها متاسفانه توجه مخاطبان به برندهای بزرگ و شناخته شده بیشتر شده است؛ در نتیجه اغلب کسب و کارهای کوچک تر زیر پای برندهای معروف له می شوند و مشتریان خود را از دست می دهند. این در حالی است که شاید خدمات و کیفیت محصولات مشاغل غیر معروف، بیشتر از برندهای شناخته تر شده باشد. برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک این چالش وجود دارد که چگونه باید برندیگ خود را پیشرفت دهیم؟ در حال حاضر یکی از مهمترین راه ها برای پیشرفت کسب و کارها، توجه به دیجیتال برندینگ است.
فعالیت در حوزه دیجیتال و برقراری ارتباط با مشتریان در این فضا، کمک بزرگی به بهتر دیده شدن مشاغل کوچک می کند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که اگر تا الان در فضای دیجیتال فعالیت نداشتید، به کمک مشاوره برندینگ قوی و تخصصی، بهترین استراتژی دیجیتال برندینگ را اجرا کنید؛ اما اگر می خواهید با ۱۰ استراتژی برتر دیجیتال برندینگ آشنا شوید، در ادامه این مطلب از وبسایت برنداکسین همراه ما باشید.
دیجیتال برندینگ چیست؟
تمامی برندها برای معرفی خود و برقراری ارتباط با مشتریان، از کانال های مختلفی استفاده می کنند؛ اما اگر از کانال ها، فناوری های دیجیتال و پلتفرم های مجازی برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان هدف استفاده کنند، دیجیتال برندینگ انجام داده اند. دیجیتال برندینگ بسترهای بازاریابی آنلاین بسیار گسترده ای دارد و با هدف برقراری ارتباط با مشتریان، درگیرکردن آن ها، ایجاد تبدیل ها و تحقق اهداف شرکت اجرا می شود. به بیان دیگر، برای افرادی که بیشتر وقت خود را در اینترنت و ابزارهای الکتریکی می گذرانند، تبلیغات از طریق دیجیتال برندینگ بسیار موثر است.
اهمیت دیجیتال برندینگ
در حال حاضر که اکثر امور زندگی افراد با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می شود، بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی برای تمامی کسب و کارها و خصوصا مشاغل کوچک تر دارد. هر کدام از مشتریان قبل از خرید محصول، اول در اینترنت تحقیقات خود را انجام می دهند و سپس برای انتخاب برندها اقدام می کنند؛ بنابراین اگر شما فعالیت مناسبی در فضای آنلاین نداشته باشید، در بین مخاطبان شناخته نمی شوید. البته برای آگاهی از اهمیت دیجیتال برندینگ، موارد مختلفی وجود دارد که چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم:
- هزینه های شرکت با استفاده از بازاریابی دیجیتال، کمتر می شود؛ از همین رو برندها با پرداخت هزینه کمتر، می توانند تماس مداوم با مخاطبان داشته باشند.
- بازاریابی دیجیتال برای کنترل اثربخشی کمپین ها و ردیابی دقیق مخاطبان کاملا ضروری است.
- به دلیل عدم محدویت زمان و مکان در بازاریابی دیجیتال، کسب و کارها می توانند در هر زمان و مکان خاصی با مشتریان تعامل داشته باشند و به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنند.
البته با توجه به تاثیر بازاریابی دیجیتال در شناسایی برند، خیلی مهم است که چگونه در بسترهای مختلف دیجیتال فعالیت کنید؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم که برای قدرتمند بودن هویت بصری برند خود، از مشاوران متخصص در این زمینه مانند گروه برنداکسین کمک بگیرید.
۱۰ استراتژی دیجیتال برندینگ برای کسب و کارهای کوچک
شاید با خود فکر کنید که حتما استراتژی های دیجیتال برندینگ خیلی سخت و پیچیده است؛ اما باید بدانید که شما با انجام کارهای ساده هم می توانید کسب و کار کوچک خود را به برند بزرگتری تبدیل کنید. البته لازمه انجام این کار، تخصص و رعایت استانداردهای دیجیتال برندینگ است. بر همین اساس در ادامه ۱۰ استراتژی دیجیتال برندینگ را معرفی می کنیم:
۱. وبسایت حرفه ای
اولین اقدام برای تبلیغات و برندینگ، ساخت وبسایت حرفه ای و کاربرپسند است. شما در وبسایت خود قرار است تمامی محصولات و خدمات خود را در ویترین بگذارید؛ از همین رو باید ویژگی های بصری جذاب، دسترسی آسان برای تماس مشتریان، اولویت بندی تجربه کاربری و کاربری آسان را در وبسایت خود رعایت کنید.
البته ساخت وبسایت حرفه ای نیاز به تخصص دارد؛ از همین رو می توانید از دانش تخصصی کارشناسان برنداکسین برای طراحی وبسایت خود کمک بگیرید.
۲. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
بهینه سازی وبسات و محتوای موجود در آن برای موتور جستجو، یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال برندینگ برای افزایش ترافیک و دید مشتریان است. برای این کار باید تحقیقات کلمه کلیدی، مگاتگ ها، سرفصل ها، محتوا و حتی تصاویر سایت را متناسب با کلمات کلیدی طراحی کنید.
۳. بازاریابی محتوا
تولید محتوای کاربردی و باکیفیت، میزان جذب مخاطبان به سایت شما را افزایش می دهد؛ از همین رو حتما بر اساس علایق و نیازهای مشتریان محتوا تولید کنید و به دنبال رفع مشکلات آن ها باشید. همچنین محتوای تولید شده را در رسانه های مختلفی مانند وبلاگ ها، ویدئوها، پادکست ها و اینفوگرافیک ها منتشر کنید.
۴. حضور در رسانه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام، یکی از مهمترین استراتژی های دیجیتال برندینگ است؛ چرا که تقریبا تمامی افراد، در این شبکه های فعالیت می کنند. بهتر است که محتواهای برنامه ریزی شده و استاندارد را با هدف افزایش شناخت برند و هدایت ترافیک به وبسایت در این شبکه ها منتشر کنید. همچنین حتما محتواهای خلاقانه و جذاب ایجاد کنید تا افراد مختلف با شما تعامل پیدا کنند. البته اگر در این زمینه دچار مشکل شدید، می توانید با همکاری مشاوران برنداکسین، میزان بازدید خود را بیشتر کنید.
۵. بازاریابی ایمیلی
اجرای کمپین های ایمیلی و پیامکی برای افزایش مشتریان وفادار استفاده می شود. شما می توانید آدرس های ایمیل و شماره های تلفن افراد را جمع آوری کنید و محتوای شخصی سازی شده برای آن ها ارسال کنید.
۶. همکاری با اینفلوئنسرها
با توجه به تاثیرپذیری سخنان افراد معروف در حوزه های مختلف، می توانید برند خود را از طریق اینفلوئنسرها به مشتریان معرفی کنید و محتواهای حمایت شده یا کمپین های بازاریابی تشکیل دهید.
۷. بازاریابی ویدئویی
استفاده از بازاریابی ویدئویی برای جذب مخاطبان، به شما در انتقال داستان برند خود کمک می کند؛ از همین رو می توانید برای برقراری ارتباط با مخاطبان، محتواهای ویدئویی بسازید. البته اگر می خواهید داستان برند خود را به شکل حرفه ای ارائه کنید، از مشاوره برندینگ در وبسایت برنداکسین بهره مند شوید.
۸. تبلیغات پولی
سرمایه گذری روی تبلیغات به ازای کلیک، می توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؛ برای ارائه تبلیغات پولی، باید کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنید و نسخه های تبلیغاتی را منتشر کنید.
۹. ردیابی و تجزیه و تحلیل
با استفاده از ابزارهای ردیابی مانند Google Analytics، اثربخشی بازاریابی برندینگ خود را به صورت مداوم بررسی کنید. در این باره باید به معیارهای مهمی مانند ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل، نرخ پرش و تعامل رسانه های اجتماعی دقت داشته باشید و از آن ها برای اصلاح استراتژی های خود استفاده کنید.
۱۰. بازاریابی موبایلی
به این فکر کنید که اکثر افراد جستجوهای اینترنتی خود را از طریق تلفن همراه انجام می دهند؛ از همین رو حتما وبسایت خود را متناسب با کاربری تلفن همراه بهینه سازی کنید. جدای از این، امکان پاسخگویی موبایلی و کمپین های سازگار با تلفن همراه را در نظر بگیرید.
جان کلام
اجرای استراتژی های دیجیتال برندینگ برای موفقیت کسب و کارهای کوچک کاملا ضروری است؛ اما اگر نتوانید این استراتژی ها را به درستی اجرا کنید، تا مدت ها مشتریان زیادی به دست نمی آورید. بر همین اساس اگر می خواهید تمامی استراتژی های دیجیتال برندینگ به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، حتما از مراکز مشاوره ثبت برند در انگلستان و ایران مانند وبسایت برنداکسین کمک بگیرید. وبسایت برنداکسین یکی از این مراکز تخصصی در حوزه مشاوره برندینگ است که به شما برای رسیدن به جایگاه بالاتر کمک می کند.
این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.