برندهای خارجی

ولوو دوباره گل کاشت

فروش خودروهای ولوو در ماه می با افزایش خودروهای الکتریکی ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، این گروه خودروسازی اعلام کرد، فروش ولوو کارز در ماه می به ۶۸ هزار و ۳۴ دستگاه رسید که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که با جهش ۲۷ درصدی در اروپا و عملکرد قوی EX۳۰ تمام برقی آن تقویت شد.

ولوو کارز مستقر در سوئد که مالکیت عمده آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش مدل‌های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی ۳۷ درصد افزایش یافته و ۴۸ درصد از فروش گروهی در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

در این بیانیه آمده است ارقام فروش این ماه معیار دیگری از پیشرفت ما به سمت هدف فروش حداقل ۱۵ درصدی برای سال ۲۰۲۴ است. با این حال، فروش در ایالات‌متحده و چین به ترتیب پنج درصد و یک درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، ولوو کارز قصد دارد تا اواسط دهه نیمی از فروش خود را از نظر حجمی به خودروهای برقی اختصاص دهد و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی بفروشد.

پایان

 

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا