برندهای خارجی

نیسان هوشمند در راه است

پایگاه خبری توسعه برند، نیسان موتور ژاپن انتظار دارد با افزایش ۵.۵درصدی سود عملیاتی در سال مالی جاری به دلیل فروش جهانی بالاتر، پیش‌بینی‌های تحلیلگران را پشت سر بگذارد، در حالی که هشدار داده رقابت شدید و چالش‌های ناشی از تورم ادامه خواهد داشت.

این خودروساز انتظار دارد تنها یک افزایش اندک در فروش خودرو در چین داشته باشد که نشان دهنده مشکلاتی است که در بازار خودرو برتر جهان با آن مواجه است در حالی که برای افزایش عملکرد خود روی رشد قوی در آمریکای شمالی حساب می کند.

این پیش‌بینی شامل افزایش ۱۳.۳ درصدی فروش در آمریکای شمالی به ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو است. نیسان در چین، شاهد افزایش تنها ۰.۸ درصدی است، پس از اینکه فروش سال مالی گذشته با ۲۴ درصد کاهش به کمتر از ۸۰۰ هزار دستگاه رسید.

نیسان پیش‌بینی می‌کند سود عملیاتی در سالی که از اول آوریل آغاز شد، به ۶۰۰ میلیارد ین برسد، در حالی که میانگین تخمین ۵۷۷.۳ میلیارد ین از ۱۸ تحلیلگر بود.

 نیسان فروش جهانی خرده فروشی در سال مالی جاری را ۳.۷ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرد که ۷.۵ درصد از فروش ۳.۴ میلیون دستگاه در سال مالی گذشته افزایش داشت. این پیش‌بینی شامل افزایش ۱۳.۳ درصدی فروش در آمریکای شمالی به ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو است.

برندهای خودروسازی ژاپنی مانند نیسان و هوندا موتور سهم بازار خود را در چین به رقبای محلی سریع از دست داده‌اند که رانندگان را با مجموعه‌ای از خودروهای برقی ارزان به خود جذب کرده‌اند.

نیسان در نمایشگاه خودروی پکن ماه گذشته، چهار مدل مفهومی را برای بازار چین به نمایش گذاشت و از یادداشت تفاهم با شرکت بایدو برای انجام تحقیقات در مورد هوش مصنوعی و به اصطلاح «خودروهای هوشمند» رونمایی کرد.

منبع: رویترز

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا