شورای راهبردی توسعه گردشگری ساری: گامی بلند در راستای برندسازی و رونق گردشگری با مشارکت مردم

سرپرست اداره میراث فرهنگی ساری با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در توسعه گردشگری، از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در این شهرستان خبر داد. این شورا با هدف تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی، در قالب پنج کمیته تخصصی شامل آموزش و پژوهش، گردشگری و برندسازی، رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، صنایع دستی و صادرات و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی فعالیت خواهد کرد.
پایگاه خبری توسعه برند، قادری، سرپرست اداره میراث فرهنگی ساری، با بیان اینکه جلسات این شورا به صورت منظم و ماهانه برگزار میشود، گفت: فعالیتهای تخصصی این کمیتهها در راستای شناسایی ظرفیتهای گردشگری شهرستان، تبدیل آنها به برند، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری، آسیبشناسی حوزه گردشگری و صنایع دستی، معرفی جاذبهها و خدمات، پیگیری ایجاد موزه، آداب و رسوم، گردشگری روستایی، تهیه کتابچه و سند توسعه گردشگری، راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی، تبلیغات محیطی و نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر، صیانت از آثار و بافت تاریخی، جذب سرمایهگذار، ایجاد مراکز رزرواسیون، تعامل با مسئولین و ارائه راهکار، پیگیری ساخت مستند «ساری شناسی» و نظارت بر تاسیسات گردشگری خواهد بود.
وی با اشاره به حضور نمایندگان بخش خصوصی در این شورا، بر اهمیت مشارکت مردم در توسعه گردشگری تأکید کرد و گفت: خروجیها و جمعبندیهای انجام شده در این کمیتهها جهت پیگیری فعالیتها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزههای گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار میگیرد.
تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری ساری، گامی بلند در راستای برندسازی و رونق گردشگری این شهرستان با مشارکت مردم است. انتظار میرود با فعالیتهای این شورا، شاهد ارتقای جایگاه گردشگری ساری در میان مقاصد گردشگری ایران و افزایش سهم این شهرستان در بازار گردشگری کشور باشیم.