کسب و کار

بازاریابی مویرگی چیست و چگونه با نرم افزار erp انجام می شود؟

پایگاه خبری توسعه برند، این نوع بازاریابی به این معنی است که کالا های مورد نظر هر شرکت به آخرین فروشنده نیز ارسال شود. همان طور که می دانید مویرگ ها در بدن انسان برای انتقال خون به سایر سلول ها فعالیت می کنند و در یک جمله باید بگوییم که مویرگ همان رگ های کوچک موجود در بدن است تشبیه این روش از بازاریابی به این نام به دلیل گسترده بودن بازاریابی مویرگی و رساندن محصولات به افراد بسیار است.

در حال حاضر می توان شرکت هایی که کالا هایی نظیر تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان و… را تولید می کنند می توانند از این شیوه بازاریابی نهایت استفاده را برده و سود بالایی کسب نمایند.‌

بازاریابی مویرگی بر اساس اثر گذاری در شواهد موجود حال حاضر و رقابتی بودن کسب و کار ها امروزه بیشتر قابل استفاده است و در بازار نیز دیده می شود چرا که ارتباط گرفتن با مشتریان از مسیر درست و مناسب مهم ترین عمل در فروش کالا ها است

همچنین بهتر است بدانید که در این میان راه های دیگری نیز همانند؛ تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، CRM و … نیز وجود دارد که تاثیر های مثبتی دارند.

انواع بازاریابی مویرگی

استراتژی‌ های این شیوه از بازاریابی طبق کالا هایی که به فروش می رسد نمایان می‌ شود. در این راستا می بایست مشخص سازید که چه مسیری شما را به هدف های خود نزدیک تر می کند و باعث پیشرفتتان می شود. به صورت کلی می توان از طریق سه شیوه فروش های مویرگی داشت.

بازاریابی مویرگی گسترده

هر چقدر میزان این شیوه از بازاریابی بیشتر باشد بهتر است چرا که هدف از انجام بازاریابی مویرگی گسترده وارد شدن به بازار های گسترده است.

بازاریابی مویرگی گزینشی

فروش عالی هر نوع کالایی در یک موقعیت‌ مکانی خاص، این نوع از روش بیشتر برای فروش کالا های خاص بکار گرفته می شود. همچنین شرکت های تولید کننده می توانند با استفاده کردن از روش بازاریابی مویرگی گزینشی قیمت های کالا تولید شده را به صورت مشخص اعلام کنند. با بازاریابی گزینشی تعداد فروشگاه‌ های عرضه کننده یک کالا در یک مکان خاص کمتر می شود.

فروش مویرگی انحصاری

در این دسته از فروش محصولات تنها کالا های خاص با برند های لوکس دیده می شود که این نوع محصولات نیز فقط در فروشگاه های ارائه می‌ شود. با این نوع شیوه فروش می توان فقط جهت حفظ تصویر برند های خاص به مشتریان استفاده نمود.

بازاریاب مویرگی

بازاریاب مویرگی را می توان یک عمده‌ فروش نام برد که مسئولیت سنگینی نیز دارد. وظایف یک عمده فروش ثبت نمودن سفارشات به تعداد بالا است که یک بازاریاب مویرگی نیز این وظیفه را برعهده دارد و علاوه بر آن کالا هایی را نیز از طریق یک تولید کننده به فروش برساند. پس اگر بخواهیم کلیه وظایف یک بازاریاب مویرگی را عنوان نماییم می توان از اشاره کردن به مدیریت کامل سفارش‌ ها و مرجوعی های هر کالا نام برد تا انجام دادن وظیفه های یک نماینده‌ فروش. بازاریاب‌ های مویرگی به طور مداوم به آنالیز کردن کسب و کار و سعی در جهت یافتن پیشنهاد های تازه بیشتری هستند. بازاریاب‌ های مویرگی با توجه به محدوده‌ جغرافیایی خود ارتباطات را آغاز می کنند. تنها تفاوت یک بازاریاب حرفه ای با یک عمده فروش فقط در این مورد است که می‌ تواند یک رابطه مستحکم با شرکت‌ ها داشته باشد و وظیفه فروش کالا های مورد نظر در یک فروشگاه‌ را نیز بر عهده می‌ گیرد.

چگونه می توان با یک بازاریاب مویرگی کار کرد؟

کسب‌ و کار ها موظف اند که در زمان فعالیت کاری خود با یک بازاریاب مویرگی کلیه مراحل فروش را پیش‌ بینی نموده و هر خطایی را انجام ندهد. جهت رسیدن به یک هدف و کار کردن با یک فرد بازاریاب مویرگی لازم است که کلیه ارتباطات مدیریت، تیم فروش و… را مشخص نمود تا در یک مدت زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را بتوان منتقل بسازیم. مورد هایی که هم اکنون در بازار های فروش می توان دید این است که یک برند موفق و خوب یک ارتباط عالی با بازاریاب خود ایجاد می کند و با این عمل می توانند فرصت های بالایی را نصیب خود سازند.

شاید این مورد به ذهنتان خطور کند که با ارسال یک پیام یا یک تماس می توان از ریز اطلاعات با خبر شد اما باید بگوییم که این مورد فقط برای مشکلاتی در کوتاه مدت جوابگو هستند و جهت رفع مشکلات در بلند مدت کفایت نمی‌ کنند. به طور مثال می توانیم این چنین بازگو نماییم که یک نماینده در یک فروشگاه مستقر شده و بعد از مدتی به شما اطلاع می دهد که موجودی یک محصول به اتمام رسیده است. در این مواقع اقدام به ایجاد ارتباط و برقراری تماس با بازاریاب مویرگی جهت ارسال محصولات مورد نظر به فروشگاه هستید اما حال در نظر بگیرید شما چندین نماینده در فروشگاه های مختلف دارید که محصولات شما را به سرعت به فروش می رسانند و نیاز است که ارتباطات بیشتری با بازاریاب هر نماینده در کوتاه مدت داشته باشد در این مواقع نیاز است به جای ارتباط از طریق پیام کوتاه، ایمیل و یا تماس به بررسی نرم‌ افزار ها و آنالیز داده‌ ها نیاز پیدا کنید.

زمانی که شما بتوانید یک تجهیزات کامل مد نظر را در اختیار تیم خود قرار دهید، دید جدیدی می یابید و می‌ توانید دشواری های مداوم را کاهش داده و به سرعت به حل مشکلات بپردارید. در این صورت می توانید به جای استفاده از پیامک ها یک نقطه‌ داده‌ ای دریافت نمایید که قادر هستید آن را با داده‌ های گذشته قیاس نموده و به سرعت  تشخیص نمایید. با این روش می توان یک محصول با تعداد بیشتر را در یک فروشگاه که فروش بیشتری دارید ارسال نمایید.

نرم افزار erp با ساختار یکپارچه امکان ارتباط بخش های مختلف بازاریابی، فروش، مالی، انبار و چرخه توزیع را به وجود می آورد. از طریق نرم افزار erp بازاریابان به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه دسترسی مستقیم به سایر بخش های سیستم خواهند داشت و از این طریق می توانند استعلام کالا، سفارش، وضعیت حساب و سایر اطلاعات را به سرعت رد یابی کنند.

 استفاده کردن از نرم افزار erp فعالیت تیم فروش و بازاریاب را آسان تر می نماید.

نرم افزار erp چیتاک به عنوان اولین نرم افزار erp ایرانی و ابری امکان استفاده آسان از این سیستم را فراهم آورده است.

نرم افزار crm چیتاک

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا