برندهای خارجی

مدیرعامل انویدیا: رباتیک بزرگترین فرصت این شرکت پس از هوش مصنوعی است

پایگاه خبری توسعه برند؛ جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، گفت به غیر از هوش مصنوعی، رباتیک بزرگترین بازار این شرکت تراشه‌ساز برای رشد بالقوه است و خودروهای خودران اولین کاربرد تجاری عمده برای این فناوری خواهند بود.

هوانگ روز چهارشنبه در جلسه سالانه سهامداران انویدیا در پاسخ به سوال یکی از حاضران گفت: “ما فرصت‌های رشد متعددی در سراسر شرکت داریم، که هوش مصنوعی و رباتیک دو مورد بزرگترین آنها هستند و فرصت رشد چند تریلیون دلاری را نمایندگی می‌کنند.”

کمی بیش از یک سال پیش، انویدیا روش گزارش‌دهی واحدهای تجاری خود را تغییر داد تا بخش‌های خودرو و رباتیک را در یک ردیف گزارش قرار دهد. در ماه مه، انویدیا اعلام کرد که این واحد تجاری فروش فصلی ۵۶۷ میلیون دلاری داشته که حدود ۱٪ از کل درآمد شرکت است. بخش خودرو و رباتیک نسبت به سال قبل ۷۲٪ رشد داشته است.

فروش انویدیا طی سه سال گذشته به دلیل تقاضای پایدار برای واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) مرکز داده این شرکت، که برای ساخت و اجرای برنامه‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده می‌شود، افزایش یافته است. کل فروش از حدود ۲۷ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۳ به ۱۳۰.۵ میلیارد دلار در سال گذشته رسیده و تحلیلگران انتظار دارند امسال به نزدیک ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

سهام این شرکت روز چهارشنبه به رکورد جدیدی رسید و ارزش بازار انویدیا را به حدود ۳.۷۵ تریلیون دلار رساند که کمی بالاتر از مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان قرار می‌گیرد.

در حالی که رباتیک در حال حاضر برای انویدیا نسبتاً کوچک است، هوانگ گفت که کاربردها به تراشه‌های هوش مصنوعی مرکز داده شرکت برای آموزش نرم‌افزار و همچنین تراشه‌های دیگر نصب شده در خودروهای خودران و ربات‌ها نیاز خواهند داشت.

هوانگ پلتفرم Drive انویدیا شامل تراشه‌ها و نرم‌افزار برای خودروهای خودران را که مرسدس بنز از آن استفاده می‌کند، برجسته کرد. او همچنین گفت که شرکت اخیراً مدل‌های هوش مصنوعی برای ربات‌های انسان‌نما به نام Cosmos را منتشر کرده است.

هوانگ گفت: “ما به سمت روزی حرکت می‌کنیم که میلیاردها ربات، صدها میلیون خودروی خودران و صدها هزار کارخانه رباتیک وجود خواهد داشت که می‌توانند توسط فناوری انویدیا قدرت بگیرند.”

انویدیا به طور فزاینده‌ای در کنار تراشه‌های هوش مصنوعی خود، فناوری‌های مکمل بیشتری از جمله نرم‌افزار، سرویس ابری و تراشه‌های شبکه برای اتصال شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. هوانگ گفت برند انویدیا در حال تکامل است و بهتر است به عنوان یک ارائه‌دهنده “زیرساخت هوش مصنوعی” یا “پلتفرم محاسباتی” توصیف شود.

هوانگ گفت: “ما مدت‌ها پیش از فکر کردن به خودمان به عنوان یک شرکت تراشه دست کشیدیم.”

به گزارش سی ان بی سی؛ در جلسه سالانه، سهامداران طرح جبران خسارت مدیران اجرایی را تصویب و تمام ۱۳ عضو هیئت مدیره را مجدداً انتخاب کردند. پیشنهادات سهامداران خارجی برای تولید یک گزارش تنوع مفصل‌تر و تغییر روند جلسات سهامداران تصویب نشد.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا