برندهای خارجی

پایان تبلیغات یک‌طرفه؟ ردیت با هوش مصنوعی، صدای کاربران را به اهرم فروش برندها تبدیل می‌کند

در یک حرکت استراتژیک که می‌تواند قواعد بازی در تبلیغات دیجیتال را تغییر دهد، ردیت از ابزارهای تبلیغاتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این اقدام، فراتر از یک به‌روزرسانی فنی، نشان‌دهنده یک بلوغ در استراتژی برند ردیت است: کسب درآمد از معتبرترین دارایی خود، یعنی گفتگوهای ارگانیک و دسته‌بندی‌شده کاربران. ردیت به برندها این امکان را می‌دهد که از حالت “پخش‌کننده پیام” خارج شده و به یک “شنونده هوشمند” و “مشارکت‌کننده معتبر” در جوامع کاربری (subreddits) تبدیل شوند.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز؛ ردیت روز دوشنبه از دو ویژگی تبلیغاتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرد که هدف آن کمک به برندها برای ایجاد تعامل عمیق‌تر از طریق ورود به گفتگوهای کاربران در این پلتفرم است.

این شرکت اعلام کرد که ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی آن با نام “Reddit Insights powered by Community Intelligence” (بینش‌های ردیت، قدرت‌گرفته از هوش جامعه)”، بینش‌های لحظه‌ای را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا با شناسایی روندهای داغ در پلتفرم و آزمودن ایده‌های کمپین، برنامه‌ریزی‌های مؤثرتری داشته باشند.

این ابزار همچنین ویژگی دیگری به نام “Conversation Summary Add-ons” (افزونه‌های خلاصه‌ گفتگو) ارائه می‌دهد که به برندها اجازه می‌دهد نظرات “مثبت” کاربران را مستقیماً زیر تبلیغات خود ادغام کنند تا نشان دهند که جامعه واقعی در مورد موضوع تبلیغ چه نظری دارد.

پلتفرم‌هایی مانند ردیت، اسنپ‌چت (Snap) و پینترست (Pinterest) در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و در یک بازار تبلیغاتی به شدت رقابتی، به طور فزاینده‌ای به ابزارهای هدف‌گیری تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی روی آورده‌اند تا بتوانند بازاریابان را به سمت خود جذب کنند.

خانم جن وانگ، مدیر ارشد عملیاتی ردیت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آژانس تبلیغاتی بزرگ فرانسوی Publicis Groupe در حال حاضر از “Reddit Insights” استفاده می‌کند و این ابزار در ماه جولای برای سایر آژانس‌های تبلیغاتی نیز عرضه خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که WPP Media، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تبلیغاتی جهان، پیش‌بینی خود را برای رشد درآمد جهانی تبلیغات از $۷.۷% به $۶% کاهش داده و دلیل آن را عدم قطعیت‌های مربوط به تغییر سیاست‌های تجاری آمریکا عنوان کرده است. بازوی سرمایه‌گذاری رسانه‌ای WPP هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود برندها قراردادهای تبلیغاتی انعطاف‌پذیر را در اولویت قرار داده و پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی را در تولید و هدف‌گیری تبلیغات تسریع بخشند.

ماه گذشته، ردیت پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه دوم خود را بالاتر از تخمین‌های وال استریت اعلام کرد، اما استیو هافمن، مدیرعامل شرکت، گفت که انتظار دارد اختلالاتی در ترافیک ورودی از جستجوی گوگل به وجود آید. این شرکت همچنین در ماه مارس ابزارهای جدیدی برای مدیریت محتوا و تحلیل داده‌ها راه‌اندازی کرد که هدف آن کمک به کاربران برای پایبندی به قوانین جوامع و درک بهتر عملکرد محتوایشان است.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا