بیوایدی شمشیر را از رو بست

بیوایدی نسبت به مشکل ترولهای اینترنتی، رویکردی تهاجمی اتخاذ کرده و از آنها برای انتشار مطالب نادرست، شکایت کرده است.
به گزارش توسعه برند به نقل از ایسنا، وقتی صحبت از پاسخ به «ترول» (Troll) اینترنتی میشود، بسیاری از خودروسازان روشهای متفاوتی برای مقابله با آنها دارند. بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند سکوت کنند و فقط از طریق یک بیانیه مطبوعاتی یا گاهی اوقات شوخی وارد عمل شوند. «ترول» به افرادی گفته می شود که با رفتار مخرب در وب، به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب تحریککننده و توهینآمیز هستند.
با این حال، خودروساز چینی بیوایدی نسبت به مشکل «ترول»، رویکردی تهاجمیتر اتخاذ کرده است. گزارش جدیدی تایید میکند که بیوایدی، برخی اینفلوئنسرها و سایر تولیدکنندگان محتوا را با طرح دعوی در دادگاه، هدف قرار میدهد.
بیوایدی، در تلاش است تا افترا را ریشهکن کند. این شرکت اعلام کرد موضوع اصلی، اتهام افتراست که در آن این خودروساز از ۳۷ اینفلوئنسر شکایت کرده و ۱۲۶ حساب آنلاین دیگر را به دلیل ادعاهایی مبنی بر انتشار اطلاعات افتراآمیز درباره این شرکت و محصولاتش، تحت تحقیقات داخلی قرار داده است.
در حال حاضر، به نظر میرسد که این دعاوی منحصرا بر بازار چین متمرکز هستند.
بخش حقوقی شرکت بیوایدی در بیانیهای که در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی «ویبو» منتشر شد، این وضعیت را مجموعهای از حملات آنلاین مکرر، سازمان یافته و مخرب توصیف کرد که توسط رسانههای ناشناس و شرکتهای روابط عمومی انجام میشود. بیوایدی اعلام کرد این حملات ادعایی به اعتبار این شرکت، آسیب جدی رسانده، نظم بازار را مختل کرده و تاثیر منفی بر توسعه سالم صنعت خودرو داشته است. بیوایدی نه تنها پستهای «ویبو»، بلکه پلتفرم رسانه اجتماعی چینی «وی چت» را نیز هدف قرار داده است. برخی از یادداشتها، خودروهای این شرکت را هدف قرار داده و گفتهاند که آنها تولید ضعیفی دارند و قیمت آنها بیش از حد بالاست، در حالی که یادداشت دیگری، بیوایدی را به تاثیرگذاری بر اینفلوئنسرها متهم کرده که این شرکت، اتهام مذکور را به سرعت رد کرده است.
بیوایدی، سابقه درخشانی در این موضوع دارد و در برخی از این پروندهها، حکمهای مساعدی دریافت کرده است. طرفهای بازنده یا مجبور به عذرخواهی رسمی شدهاند، یا خسارتهایی از ۶۰ هزار ین (حدود ۸۴۰۰ دلار) تا ۱۰۰ هزار ین (حدود ۱۳،۹۰۰ دلار) پرداخت کردهاند و پروندههای دیگری نیز در سیستم حقوقی چین بررسی می شوند.
طبق گزارش وب سایت کار رِوز دیلی، گفته میشود که بیوایدی، همچنین مشغول فعالیتهای تحقیقاتی دیگری است که برخی ممکن است آن را غیراخلاقی بدانند، زیرا بیوایدی یک دفتر مبارزه با کلاهبرداری خبری جدید راهاندازی کرده است و مردم را تشویق میکند تا موارد افتراآمیز را به این شرکت گزارش دهند. هر پستی که این شرکت خودروسازی، بتواند آن را تایید کند، با توجه به میزان اهمیت گزارش، تا پنج میلیون ین (۷۰۰ هزار دلار) پاداش از شرکت بیوایدی دریافت خواهد کرد.
پایان