برندهای خارجی

تمایل رنو به اشتراک‌گذاری فناوری برای تولید خودروهای ارزان‌تر و رقابتی در صنعت خودرو

مدیرعامل رنو (Renault) اعلام کرد که این خودروساز فرانسوی آماده است تا فناوری‌های خود را با سایر برندهای خودروسازی به اشتراک بگذارد و زمینه را برای تولید خودروهای ارزان‌تر و رقابتی‌تر در بازار جهانی فراهم کند؛ اقدامی که می‌تواند نقش رنو را به‌عنوان پیشتاز نوآوری در صنعت خودروسازی اروپا پررنگ‌تر کند.

به گزارش توسعه برند، شرکت خودروسازی رنو (Renault) یکی از قدیمی‌ترین و نوآورترین برندهای صنعت خودرو در اروپا، بار دیگر بر تعهد خود نسبت به همکاری، نوآوری و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تأمین صنعت خودرو تاکید کرد. لوکا دی میو، مدیرعامل رنو، در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده است که این شرکت آمادگی دارد فناوری‌ها و زیرساخت‌های پیشرفته خود را برای ساخت خودروهای ارزان‌تر با سایر خودروسازان به اشتراک بگذارد؛ رویکردی که می‌تواند به تقویت جایگاه برند رنو در مسیر رقابتی‌تر کردن صنعت خودرو و افزایش سهم بازار این شرکت منجر شود.

لوکا دی میو در جریان یک جلسه پارلمانی در رم با صراحت عنوان کرد: «رنو کاملاً باز است!» این جمله نشان‌دهنده آمادگی این برند برای همکاری جدید و بی‌سابقه با شرکت‌های رقیب است. سال گذشته، رنو مذاکراتی را با غول خودروسازی آلمان، فولکس‌واگن (Volkswagen)، برای تولید مشترک خودروی برقی اقتصادی، نسخه‌ای جدید از رنو توئینگو (Renault Twingo)، آغاز کرده بود؛ هرچند این مذاکرات پس از چند ماه بی‌نتیجه ماند. با این وجود، رنو اعلام کرده است که این شکست مانع تداوم سیاست همکاری و اشتراک‌گذاری فناوری نخواهد بود.

این تنها یک نمونه از تمایل رنو به گسترش همکاری‌هاست. این شرکت در طول سال‌های اخیر نیز با برندهایی مانند مرسدس و فیات، پروژه‌های مشترک متعددی را تجربه کرده است. اکنون مدیرعامل رنو تأکید می‌کند که زمینه‌های همکاری فنی مانند به اشتراک گذاشتن پلتفرم‌ها و معماری‌های خودرویی – به ویژه در حوزه خودروهای کوچک و خودروهای تجاری – می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری منجر شود. دی میو در این خصوص می‌گوید: «این بخش‌ها معمولاً حاشیه سود پایینی دارند اما سرمایه‌گذاری کلانی می‌طلبند.»

طبق تحلیل‌های جدید، هزینه‌های مربوط به قوانین جدید و الزامات ایمنی و محیط زیستی نیز فشار سنگینی را بر تولیدکنندگان خودرو وارد ساخته‌اند و افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای تولیدی در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ نشان‌دهنده همین موضوع است. در این شرایط، اشتراک فناوری میان برندهای شناخته شده‌ای مانند رنو، راهکاری کارآمد برای جبران کاهش سودآوری در محصولات کوچک و اقتصادی خواهد بود.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

مدیرعامل رنو در همکاری اخیرش با مدیران برند استلانتیس (Stellantis) نیز دوباره به این نکته اشاره کرد که برخی مدل‌های کوچک این شرکت به سختی به سوددهی رسیده‌اند. او تاکید کرد که اگر روند قیمت‌گذاری، قوانین و چالش‌های بازاری به همین صورت ادامه پیدا کند، تولید خودروهای ارزان با کیفیت بالا بیش از پیش دشوار خواهد بود. اینجا است که پیشنهاد رنو برای به اشتراک‌گذاری فناوری، اهمیت حیاتی پیدا می‌کند.

تمرکز رنو بر توسعه فناوری‌های نوین و همکاری‌های بین‌المللی، این برند فرانسوی را در جایگاه کلیدی در اکوسیستم خودرو اروپا قرار داده است. با ارائه پیشنهاد همکاری و تلاش برای کاهش مشترک هزینه‌های تولید، رنو می‌تواند مدل همکاری جدیدی را در صنعت خودرو معرفی کند که هسته آن بر پایه نوآوری، شراکت و خلق ارزش بیشتر برای مصرف‌کنندگان است.

به گزارش رویترز، در نهایت، اصرار رنو برای اشتراک فناوری جهت تولید خودروهای ارزان‌تر نه تنها مزایای مالی و عملیاتی برای خود این شرکت دارد، بلکه فرصت‌های تازه‌ای را برای سایر برندهای صنعت خودرو فراهم می‌آورد تا با بهره‌گیری از دستاوردهای رنو، پاسخگوی نیاز مشتریان در بازارهایی با حساسیت قیمتی بالا باشند. با این رویکرد، برند رنو بیش از پیش به‌عنوان نماد همکاری و نوآوری در صنعت خودرو اروپا معرفی خواهد شد.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا