اقتصادی

خودروهای برقی از چشم هوندا افتادند

هوندا موتور اعلام کرد که با توجه به کاهش تقاضا، سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی را کاهش می‌دهد و با مدل‌های جدید هیبریدی، بر جذب تقاضای رو به رشد برای این خودروها تمرکز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، «توشیهیرو میبه»، مدیرعامل هوندا موتور، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این خودروساز سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌ شده در زمینه برقی‌سازی و نرم‌افزار را تا سال تجاری ۲۰۳۰، از ۱۰ تریلیون ین قبلی، به هفت تریلیون ین (۴۸.۴ میلیارد دلار) کاهش داده است.

این شرکت خودروسازی قصد دارد ۱۳ مدل هیبریدی نسل جدید را از سال ۲۰۲۷، طی چهار سال در سطح جهان عرضه کند. همچنین یک سیستم هیبریدی برای مدل‌های بزرگ که قصد دارد در نیمه دوم این دهه عرضه کند، توسعه خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، هوندا اوایل ماه میلادی جاری، اعلام کرد که به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، طرح ۱۵ میلیارد دلار کانادا (۱۰.۷ میلیارد دلار) برای ساخت یک پایگاه تولید خودروهای برقی در انتاریوی کانادا را به مدت حدود دو سال به حالت تعلیق درآورده است.

با این حال، هوندا اعلام کرد که همچنان قصد دارد تا سال ۲۰۴۰، خودروهای باتری‌دار و پیل سوختی، تمام فروش خودروهای جدید این شرکت را تشکیل دهند.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا