برند ملی فیراکاپ؛ سکوی شایستگیهای جوان ایرانی تا رقابتهای جهانی کرهجنوبی

پایان پرشور دوازدهمین دوره فیراکاپ ۲۰۲۵، با حضور ۴۸۶ تیم از ایران و چندین کشور خارجی، جایگاه این رویداد را به عنوان یک برند پیشرو در شناسایی و پرورش استعدادهای رباتیک و هوش مصنوعی منطقه تثبیت کرد و مسیر صعود شرکتکنندگان به رقابتهای جهانی کرهجنوبی را هموار ساخت.
به گزارش توسعه برند، اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات بینالمللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۴، با حضور مدیران ارشد علمی کشور و نخبگان این حوزه برگزار شد؛ رویدادی که طی چهار روز رقابت فشرده، برند فیراکاپ را بار دیگر به عنوان نماد شایستگی، نوآوری و توان رقابتی ملی و منطقهای مطرح کرد.
در این دوره، بیش از ۴۸۶ تیم از ۱۶ استان کشور و کشورهای ترکیه، مالزی، روسیه، کانادا و افغانستان، در سه رده سنی و ۲۰ لیگ، استعدادهای خود را به نمایش گذاشتند. از پروژههای جسورانه دانشآموزان تا طرحهای نوآورانه دانشجویان، همه و همه با انگیزه صعود به رقابتهای جهانی کرهجنوبی، به برند فیراکاپ هویت و قدرت مضاعفی بخشیدند.
سروش صادقنژاد، بنیانگذار و رئیس کمیته ملی رباتیک ایران، فیراکاپ را یک برند آموزشی و رقابتی معتبر و توسعهگرا دانست که بستری منحصر به فرد برای رشد و نمایش توانمندیهای جوانان ایرانی فراهم آورده است. او با اشاره به دستاوردهای علمی و مهارتی شرکتکنندگان، همه آنها را برنده این مسیر دانست و بر لزوم حمایت نهادهای علمی و فناوری از جامعه رباتیک کشور تأکید کرد.
در اختتامیه این رویداد، مسئولان حاضر، فیراکاپ را الگویی موفق از برندپروری علمی معرفی کردند و بر تداوم حمایت از استعدادهای برتر در مسیر جهانی شدن تاکید داشتند. بنیاد ملی نخبگان نیز ضمن اعلام تدوین شیوهنامه حمایت از رویدادهای علمی و نخبگانی، فیراکاپ را بستری ارزشمند برای پرورش برندهای فردی و ملی در عرصه فناوری آیندهمحور کشور توصیف کرد.
«فیراکاپ» در افق نوآوری ایران، یک برند معتبر و الهامبخش است که نقشی محوری در شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای نوین به عرصههای جهانی ایفا میکند و گامی جدی در مرزهای دانش و رقابتهای بینالمللی برداشته است.