برندهای خارجی

تکاپوی برند OpenAI در هند؛ همکاری‌های جدید برای تسریع رشد کاربران

برند ChatGPT در هند به یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد تبدیل شده است. با بیش از ۲۰ درصد دانلودهای اپلیکیشن اندروید از این کشور، کاربران فعال روزانه افزایش چشمگیری یافته‌اند. اما در حالی که اندازه بازار قابل توجه است، تفاوت در قیمت‌گذاری محلی، درآمدزایی این برند را محدود کرده است.

به گزارش توسعه برند، برای سال‌ها، شرکت‌های فناوری مستقر در ایالات متحده رشد خود را از طریق استفاده از پایگاه گسترده کاربران اینترنت در هند دنبال کرده‌اند. OpenAI نیز از این روند مستثنا نیست. با اینکه این آزمایشگاه هوش مصنوعی ادعا می‌کند هند یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد برای ChatGPT است، داده‌های شخص ثالث نشان می‌دهند که OpenAI هنوز با دشواری‌هایی در تبدیل این روند به درآمد مواجه است.

طبق گزارش شرکت تحلیل داده SensorTower، کاربران هندی از سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۸ میلیون دلار برای اشتراک‌های ChatGPT از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای هزینه کرده‌اند. این رقم شامل خریدهای انجام‌شده از طریق وب اپلیکیشن ChatGPT نمی‌شود، اما نکته قابل توجه این است که این مبلغ تنها کسری از ۳۳۰ میلیون دلار تخمینی SensorTower برای هزینه‌های کاربران آمریکایی روی خریدهای درون‌برنامه‌ای ChatGPT است.

یکی از دلایل احتمالی این تفاوت، نبود قیمت‌گذاری محلی برای هند است. ارزان‌ترین طرح برند ChatGPT در این کشور ماهانه ۲۰ دلار (بیش از روپیه ۱۷۰۰) هزینه دارد که با توجه به اشتراک‌های دیجیتال در هند، مبلغ گرانی محسوب می‌شود.

زمانی که OpenAI برای ارائه جزئیات بیشتر درباره رشد بازار هند با آن تماس گرفته شد، این شرکت از ارائه اطلاعات مستقیم خودداری کرد. اما به یک پست اخیر در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) توسط مدیر اجرایی شرکت، برد لایت‌کپ، اشاره کرد که در آن ادعا می‌شود هند سریع‌ترین بازار در حال رشد برای ChatGPT است.

با وجود پایین بودن درآمد فعلی، هند همچنان می‌تواند به یک عامل کلیدی برای رشد برند OpenAI تبدیل شود. مدیرعامل این شرکت، سام آلتمن، اخیراً گفت که OpenAI به دنبال تبدیل شدن به یک پلتفرم چند‌میلیارد‌کاربری است. جذب کاربران اینترنتی هند که بیش از ۹۵۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود، می‌تواند به این هدف کمک کند.

به نظر می‌رسد OpenAI نیز به اهمیت این بازار باور دارد. گزارش‌هایی حاکی از آن است که این شرکت به دنبال همکاری با ریلاینس جیو، یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه هند، برای دسترسی بیشتر کاربران هندی به ChatGPT است.

در حال حاضر، ChatGPT به طور ارگانیک در هند رشد می‌کند.

به گزارش تک‌کرانچ، طبق داده‌های ابزار ردیابی برنامه Appfigures، بیش از ۲۰ درصد دانلودهای اپلیکیشن اندروید ChatGPT امسال تاکنون از هند بوده است. بخشی از این رشد به واسطه قابلیت جدید تولید تصاویر پیشرفته در ChatGPT حاصل شده که اخیراً به دلیل توانایی‌اش در خلق هنرهای واقع‌گرایانه به سبک جیبلی به صورت گسترده وایرال شد.

برای مقایسه، ChatGPT اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر هفتگی در سطح جهان دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا