گوگل دیسکاور چیست؟ + روشهای انتقال محتوا به Google Discover

گوگل دسکاور Google Discover یکی از قابلیت های گوگل است که بدون نیاز به تلاش و جستوجوی ما محتوای مورد نیاز و علاقهمان را نمایش میدهد.
به گزارش خبرگزاری توسعه برند به نقل از ایمنا، یکی از قابلیتهای گوگل که بدون نیاز به جست و جو محتوای مورد علاقهیمان را به صورت خودکار در صفحه اصلی گوشی نمایش میدهد گوگل دیسکاور (Google Discover) نام دارد.
در گذشته لازم بود یه عنوان کاربر برای یافتن مطلبی عبارتی را در گوگل سرچ کنید. اما اکنون گوگل دیسکاور بدون نیاز به جستوجو و بر اساس پیشبینی رفتار کاربر، محتواهای جدید و مورد علاقه و نیازش را به او نمایش میدهد.
گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟
گوگل دیسکاور یک سرویس موبایلی گوگل است که به کاربران کمک میکند محتواهایی را پیدا کنند که شاید نمیدانستند نیاز دارند. در سرویس دیسکاور، گوگل بر اساس سابقه جستوجوهای گوشی موبایل کاربر، محتواهایی را پیشنهاد میدهد.
نحوه عملکرد گوگل دیسکاور چگونه است؟
گوگل دیسکاور به این صورت است که گوگل بر اساس جستوجوهای شما در گوشی موبایلتان محتواهایی را در همان زمینه به شما پیشنهاد میدهد این قابلیت به فعالیت شما در وب و موقعیت مکانی شما مرتبط است. در واقع شما با سرچ کردن و دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود مشخص میکنید گوگل دیسکاور چه موضوعاتی را بیشتر به شما نشان دهد.
گوگل دیسکاور برای همه کاربران تلفن همراه روی اپلیکیشن گوگل، دستگاههای اندرویدی و سایت google.com روی همه مرورگرهای موبایل قابل دسترسی است.
گوگل دیسکاور بر چه اساسی محتوا را به کاربر نشان میدهد؟
گوگل دیسکاور محتوای شخصی شده را براساس تاریخچه جستجوی کاربر، تاریخچه مرورگر، فعالیت کاربر و موقعیت مکانی تنظیم شده در حساب گوگل به ما نشان میدهد. به زبان سادهتر گوگل از موضوعات مورد علاقه یا موضوعات مرتبط با موقعیت مکانی شما استفاده میکند و پیشنهاد میدهد.
چگونه محتوای ما در گوگل دیسکاور دیده شود؟
برای نشان دادن محتوا در دیسکاور نیاز به عمل خاصی نیست بلکه رعایت اصول سئوی معمولی میتواند به آن کمک کند. تهیه یک محتوای عالی و با کیفیت و داشتن یک وبسایت خیلی خوب به دیده شدن در گوگل دیسکاور کمک خواهد کرد. روشهایی برای کمک به دیده شدن در Google Discover در ادامه آمده است.
-
ساخت محتوای خوب
اصلی ترین مرحله ساخت تولید محتوای خوب، جدید و با ارزش است محتوا باید برای مخاطب جذاب، جدید و کامل باشد به طوری که به تمام سوالات او پاسخ دهد.
-
افزایش بهبود محتواها
برای ورود به دیسکاور نیاز است محتوایی بهتر از بقیه نوشته شود؛ اگر محتوا درباره موضوع تخصصی و برند خاصی است که کار سادهتر است اما اگر محتوا درباره موضوعات کلی است باید تمرکز را روی کیفیت بالا گذاشت زیرا رقبای زیادی در کار است.
ما در نوشتن یک محتوا باید به تمام سوالات مخاطبان خود فکر و پاسخ دهیم، همچنین میتوانیم از شیوه داستان سرایی با کمک تصاویر خوب و باکیفیت نیز استفاده کنیم تا بازدید بیشتری بگیریم.
-
نوشتن مطالب جدید و ارسال به موقع
ارسال به موقع مطالب و محتواها در موضوعات جدید و پر طرفدار باعث بهبود عملکرد میشود.باید موضوعاتی جستجو شود که بیشترین آمار تقاضا درباره ی آنها شده اما محتوای مناسبی برایشان وجود ندارد شما میتوانید با نوشتن یک محتوای باکیفیت برای سایت خود بازدید طولانیمدت بگیرید.
-
محتوای معتبر و قابل اعتماد تولید کنید
محتواهای معتبر و قابل اعتماد نزد گوگل دارای اهمیت بالایی هستند. ما باید برای تولید و تهیه محتوا از منابع و خدمات معتبر و با کیفیت استفاده کنیم. استفاده از تیتر زرد یا منابع غیر معتبر میتواند اعتبار محتوای شما را زیر سوال ببرد.
-
محتواهای بصری
هر نوع محتوایی که از طریق عناصر دیداری مانند تصاویر، ویدئوها، نمودارها، اینفوگرافیکها و سایر اشکال گرافیکی انتقال پیدا میکند محتوای بصری گفته میشود. افراد با اسکرول یک فید معمولاً جذب محتوایی میشوند که تصاویر بهتر و جذابتری دارد محتوایی برتر است که تصویر اصلی آن مرتبط، جذاب و با کیفیت بالا باشد. همه این نکات در رابطه با فیلم و ویدئو نیز صدق میکند.
برای ایندکس شدن سریع محتوا و نمایان شدن آن در گوگل دیسکاور علاوه بر رعایت نکات بالا و تولید محتوای متنی جذاب لازم است سایتتان کاملاً Moblie Friendly باشد (یعنی کاربران موبایل بتوانند به راحتی و بدون مشکل سایت شما را در تلفنهای همراهشان ببینند.) سایت شما باید بتواند به کاربرانتان تجربه کاربری عالی ارائه دهد و خیلی سریع لود شود.
وب استوری این امکان را ایجاد میکند تا بتوانید به صورت بصری، داستان سرایی انجام دهید. در واقع وب استوری، تلاش گوگل برای رقابت با استوریهای موجود در شبکههای اجتماعی است که شما از طریق اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ چت با آن آشنا هستید. با این تفاوت که، وب استوری در گوگل دیسکاور و سرچ گوگل هم قابل دسترسی است.
گزارش گوگل دیسکاور در سرچ کنسول
سادهترین راه را برای دسترسی به گزارش گوگل دیسکاور استفاده از سرچ کنسول گوگل است. کافی است از منوی سمت چپ روی گزینه performance کلیک کنید و قسمت Discover را انتخاب کرده گزارش عملکرد سایت خود را در دیسکاور ببینید و به طور کامل تحلیل کنید.
سرچ کنسول گوگل نه تنها به شما کمک میکند تا عملکرد سایت خود را تحلیل کنید، بلکه این امکان را هم فراهم میکند تا به گوگل دیسکاور دسترسی داشته باشید.
تغییر ترافیک دیسکاور در طول زمان
۳ دلیل اصلی برای توضیح درباره نوسانات ترافیک دیسکاور
- تغییر در علایق کاربران: دیسکاور محتوا را براساس علایق کاربران نمایش میدهد. این یعنی با تغییر علاقه از یک موضوع بهخصوص، ترافیک دیسکاور نیز تغییر خواهد کرد.
- تنوع محتوا: دیسکاور محتوای متنوع مانند ورزش، سلامت، سبک زندگی، سرگرمی و غیره را بدون محدودیت از سراسر وب گرداوری و براساس نیاز مخاطب نمایش میدهد.
- بهروزرسانیهای جستوجوی گوگل: گوگل بهطور دورهای بهروزرسانیهایی را برای موتور جستوجوی خود انجام میدهد که روی الگوریتمهای دیسکاور تأثیر میگذارد و منجر به تغییراتی در ترافیک آن میشود.