وب گردی

مخالفان و موافقان باید بدون سروصدا و جنجال نظر خود را بیان کنند

حضرت آیت الله سید روح الله موسوی خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مردم را مایه خیر و برکت برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی می دانستند و در جلسات رسمی و غیررسمی بر خدمتگزاری مسئولان به اعضای نظام تاکید داشتند. جمهوری اسلامی. جامعه به ویژه نیازمندان

سخنان منتخب امام خمینی در مورد انتخابات و توصیه های ایشان برای خدمت به مردم را بخوانید.

این مجلس حاصل خون جمعیتی است که به اسلام وفادار بودند. و این مجلس عصاره ای از تلاش طاقت فرسا این امت مسلمان است; این مجلس را «الله اکبر» در اختیار مردم قرار می دهد; اگر این مجلسی که قوم الله اکبر برای گام برداشتن در برابر اسلام قرار داده است، مجلسی خواهد بود که بر خلاف سیره مسلمین عمل کرده است. مجلس باید با تمام قدرت، بدون توجه به هیچ شخص و هر مقامی، مسائل را مطرح کند. و تبادل و نقد منصفانه، بدون بحث، بدون هیاهو، برای گفتن مسائل.

هر کس مخالف است، باید مخالفت خود را به آرامی بیان کند. کسى که رضایت مى دهد باید بدون استدلال رضایت خود را بگوید; و سپس رای دهید. وقتی رای دادند اگر اکثریت رای دادند و بعد به شورای نگهبان ارجاع شد و آن رای را صحیح می دانستند، نه مخالف اسلام می دانستند و نه مخالف قانون اساسی می دانستند. بیرون می آید باید تسلیم مجلس شد، یعنی. تسلیم شدن در برابر اسلام در حالی که تسلیم شدن در برابر اسلام خلاف اسلام نیست.

روش های غیراسلامی را حتی اگر اراده خدا در دل دارند بیان نکنند و ذهن مردم را در مورد مجلس مشوش نکنند. این یک مسئله اساسی است و همه باید به آن توجه کنند. صرف اینکه ماده ای مخالف نظر یک نفر است نباید گفت که مجلس اشتباه می کند. این خود به خود اصلاح می شود. این به خودی خود درست نیست. نباید گفت شورای نگهبان درست نیست. این به خودی خود درست نیست. باید اصلاح شود؛ و این برای ملت ما مشکل است.

مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفان است، در شرایط کنونی نباید انتظار داشت که نمایندگان از گروه و طبقه خاصی باشند. لازم به ذکر است که هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید به نفع افراد محروم حل شود. و فرق گذاشتن بین کسانی که خدمت به نفع اسلام و مستضعفین را اصل در تفکر خود قرار داده اند از دیگران اشکالی ندارد.

از نمایندگان شورای اسلامی در این عصر و در اعصار آینده تقاضا دارم، اگر خدای ناکرده عناصر انحرافی با دسیسه ها و بازی های سیاسی نمایندگی خود را به مردم تحمیل کنند، مجلس صلاحیت آنها را رد کرده و حتی به عنصر برانداز اجازه نمی دهد. مرتبط با مجلس وارد شد

از همه نمایندگان تقاضا دارم با همکاران خود با حسن نیت و برادری رفتار کنند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا احکام الهی از اسلام عدول نکند و به اسلام و احکام آسمانی آن وفادار باشند تا به سعادت دنیا و آخرت دست یابید.

توصیه یک پدر پیر به همه کاندیداهای شورای اسلامی این است که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی خود را در چارچوب معارف و اخلاق اسلامی انجام دهید. و جلوگیری از کارهایی که خلاف افعال اسلام است. لازم به ذکر است که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات حریم شئون اسلامی رعایت نشود چگونه مدافع اسلام انتخاب می شود؟ باید تلاش کرد که به کسی توهین نشود و اگر رقیب انتخاباتی وارد مجلس شد، نباید رفاقت و برادری را که شیرین‌تر از آن نیست، زیر پا گذاشت.

امید است توجه به وضعیت اسفبار مستضعفان و مستضعفین کشور که اکثریت ملت مستضعف را در بر می گیرد در راس امور قرار گیرد و در اولین شورای اسلامی برنامه ریزی های جدی برای جامعه مستضعفین انجام شود. رفاه این قشر محروم

اگر در مجلس به شخصی که در مجلس حضور ندارد و راه دفاعی ندارد، تعرض شود، آیا باید اجازه دفاع در مجلس را داشته باشد و اگر اشکال قانونی در این کار وجود دارد، صدا و سیما و مطبوعات باید رعایت کنند. این وظیفه سنگین حق مظلوم ضایع نشدن شخصیت بی دلیل است و راهش نمایندگان مردم و رئیس محترم مجلس است که با تعهد و مسئولیتی که بر عهده آنهاست. شانه ها، این حق را برای غایبان فراهم کنید. تا از طریق مجلس که حافظ مصالح کشور و ملت است، حقوقی ضایع نشود و به مردم ظلم نشود.

من شک ندارم و از این جهت مجلس در رأس همه دستگاه هاست و مجلس ملتی است که در یک مکان محدود متبلور شده و متوجه شده است، این نیز صحیح است.

بگذارید مجلس برای کل کشور و مجلس های بعدی و نسل های بعد معلم باشد که کیفیت شوراهای وکلا این گونه باشد.

باز هم می گویم مجلس بالاترین مقام این کشور است. اگر مجلس رای داده باشد و شورای نگهبان آن رای را پذیرفته باشد، کسی در آن نظر ندارد. من نمی گویم او نباید نظرش را بگوید. گفتن؛ برای گفتن؛ اما اگر می خواهد فساد کند باید به مردم بگوید که این شورای نگهبان و این مجلس فساد است و او مفسد است، چنین فردی را باید مفسد فی الارض شکار کرد. و امیدوارم مجلس یک مجلس اسلامی باشد، یک مجلس عبادت. نه جلسه ای که – خدای ناکرده – گناه شود و دیگران را آزرده کند; به کسی بدی بگو آنها مخالف اسلام هستند. و نباید باشد.

به اقلیت‌های مذهبی رسمی وصیت می‌کنم از رژیم پهلوی بیاموزند و وکلای خود را از میان افرادی انتخاب کنند که به دین خود و جمهوری اسلامی وابسته هستند و وابسته به نیروهای دنیاخوار و بدون گرایش به مکاتب الحادی و انحرافی و التقاطی نیستند. .

اگر در ملتی اختلاف سلیقه نباشد ناقص است. اگر در مجلسی اختلاف نباشد، آن مجلس ناقص است. باید اختلاف، اختلاف سلیقه، اختلاف نظر، بحث، بحث و جدل باشد، اما نتیجه این نشود که ما دو گروه با هم دشمن شویم. ما باید دو گروه باشیم، در عین حال که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.

من قبلاً از آقایان به خاطر مزاحمت عذرخواهی کردم، اما مواردی باعث شد که به دفتر آقایان بروم و به آنها بگویم که وظیفه من چیست. اولاً هیچ دغدغه ای در این مسائل نیست و من مجلس را تأیید می کنم و همیشه به ملت دستور می دهم مجلس را تصویب کنند. و مجلس یکی از ارکانی است که همه ما باید آن را تصویب کنیم. و هیچ کس حق ندارد برای مجلس متکبرانه صحبت کند و مجلس حق تصویب و مخالفت و ممتنع دارد و این موضوعی است که همیشه باید در مجلس مطرح باشد و این موضوعی است که گذشته است و بحثی در کار نیست. در او.

نقش بسیار فعالی داشته باشید تا خدای ناکرده مجلس تبدیل به مجلسی شود که در اثر ورود عناصر ناصالح کم کم به شرق یا غرب رانده می شود و مانند گذشته باشید و برای ما و شما نیز همین اتفاق خواهد افتاد. همانطور که در گذشته اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا