کسب و کار

چگونه عکاسی حرفه ای از رستوان ها و غذاها بگیریم

توسعه برند، خلق تصاویر جذاب با آموزش عکاسی تبلیغاتی از غذا در این مقاله، با چند ترفند ساده اما بسیار مؤثر برای گرفتن عکس های غذایی زیبا و وسوسه انگیز اشنا میشویم. اگر می­خواهید نتیجه مطلوبی در عکاسی تبلیغاتی از غذا، داشته باشید، نیاز به دانش خاصی دارید که تلفیق نحوه تزیین مواد غذایی، نورپردازی و عکاسی مواد غذایی را در بر می­گیرد.

 

چگونه از یک غذا عکس جذاب بگیریم ؟

عکاسی تبلیغاتی از غذا، در انجام موارد زیر سودمند است :

  • مشوق مردم در رژیم غذایی صحیح باشد.
  • بیننده را گرسنه کند.
  • مشتری را متقاعد کند که یک ظرف غذا را سفارش دهد.
  • فروش فوق العاده بسیاری از کتاب های غذا و دستور العمل را به همراه داشته باشد.
  • فروش محصولات صنایع غذایی را افزایش دهد، البته آنها همیشه به اهمیت عکاسی عالی در فروش کالاهای خود آگاه بوده­اند.دانستن چگونگی عکس گرفتن از غذا برای به دست آوردن نتایج عالی، نیاز به دانش خاصی دارد که چه چیزی بهتر و چه چیزی وحشتناک­تر به نظر برسد.

اگر می­خواهید نتیجه مطلوبی در عکاسی تبلیغاتی از غذا، داشته باشید، در ادامه چند ترفند ساده اما بسیار مؤثر را برای گرفتن عکس های غذایی زیبا و وسوسه انگیز به شما آموزش داده خواهد شد.

  • برای داشتن منظره خوشایند مواد غذایی،  نحوه تزیین مواد غذایی و چگونگی سبک­ سازی مواد غذایی برای عکسبرداری یا استایل عکاسی مهم است. پس باید غذا را به بهترین شکل خود آماده کنید، نه بهترین طعم آن.
  • عکاسی مواد غذایی را در حالی که هنوز بسیار داغ و تازه است، انجام دهید. بعضی اوقات نیاز به آب کردن برخی از مواد غذایی روی سایر مواد غذایی لازم است.
  • در مورد رنگ های موجود در ظرف غذای خود فکر کنید. رنگ، نقش عظیمی در گرفتن عکس خوب از مواد غذایی دارد. در بسیاری از موارد می­توانید براق کننده­هایی به مواد غذایی ظرف اضافه کنید که در واضح شدن رنگ در عکس های شما بسیار مؤثر است. تضاد رنگ­ها در جلوه دادن به عکس ها بسیار موثر است. تمامی این نکات و ترفندها را در کلاس عکاسی با آموزش کامل و جامع میتوانید بیاموزید.

 

چگونه عکاسی حرفه ای از رستوان ها و غذاها بگیریم

 

نورپردازی و کادر بندی در عکاسی از خوراک و غذا

شاید یکی از بزرگترین عواملی که در نتیجه نهایی عکاسی تبلیغاتی از غذا تأثیر می­گذارد، کیفیت نور باشد. خبر خوب این است که به دلیل اینکه صحنه شما معمولاً قابل حمل است، می­توانید نسبت به وضعیت روشنایی کنترل نسبتاً خوبی داشته باشید.
عکس گرفتن در نور طبیعی، نورپردازی طبیعی  از پنجره معمولاً، به زیبایی بسیاری از عکس های غذایی کمک کرده و سایه های بسیار ملایمی ایجاد می­کند. به طور کلی بهترین نورپردازی از قسمت جلویی (یعنی فراتر رفتن از شانه عکاس) است، اما می­توان تمام زوایای نور طبیعی را برای سوژه ایجاد کرد. بسته به میزان نور در دسترس، و عکاسی از بهترین زاویه ممکن است نیاز به سه پایه داشته باشید.
کنترل سایه ها را در دست بگیرید. بازتاب نور طبیعی بسیار مطلوب است. اگر می­خواهید مقداری از تابش نور را کاهش دهید یا بعضی از سایه ها را کم کنید، این کار را می­توان با یک بازتابنده از پیش ساخته شده انجام داد یا با ورق و پارچه های سفید، بازتابنده بسازید.
نورپردازی مصنوعی، بعضی اوقات نمی­توانید در موقعیتی قرار بگیرید که از نور طبیعی استفاده کنید. استفاده از strobe یا فلاش الکتریکی روی مواد غذایی موضوع مهمی است، اما بهتر است بدانید که شما اغلب با استفاده از جعبه های ساده و بازتابنده ها نیاز به ملایم کردن و پراکندگی نور را تا حد امکان دارید.عکاسی تبلیغاتی از غذا های تیره، یک روش جدید و رو به رشد در برخی از عکس های غذایی است که به محیط کم نور و یا تاریک بروید. این کار بیشتر برای مواد غذایی با رنگ های تیره و پس زمینه تاریک در ترکیب با روشنایی طبیعی پنجره استفاده می­شود که نمونه های شگفت انگیز ی را می­توانید ایجاد کنید.

نکات و ترفندهای عکاسی از رستوران ها

 

۱)عکاسی  در نور

قانون شماره ۱ در عکاسی از رستوران و کافی شاپ، رفتن به سمت نور است، شما باید هر کاری برای عکسبرداری در کنار یک پنجره انجام دهید، از جمله درخواست از کارکنان رستوران برای باز کردن و بستن پرده و حتی چیدن سوژه ی عکس نزدیک به یک پنجره و جابجایی وسایل. اگر شما در نور خوب عکس نمی‌گیرید، گرفتن عکس های خوب بسیار دشوار است.

۲)در یک طرح رنگی کار کنید

به منظور عکسبرداری کامل از تم موجود در رستوران یا کافی شاپ، از ظروفی که رستوران مطابق با آن طرح و رنگ کار می کند، عکسبرداری کنید، هنگام انتخاب یک طرح رنگی، از الهام گرفتن از دکوراسیون رستوران استفاده کنید. آیا فضای موجود خنثی است؟ پس تم رنگی برای زمینه ی عکاسی از رستوران و کافی شاپ شما ممکن است زیبا باشد، آیا فضا سفید است؟ برای تضاد از رنگ های عمیق تری استفاده کنید.

 

۳)ایجاد مثلث غذا یا نوشیدنی

برای استفاده ی بیشتر از غذاهای متعدد در عکاسی از رستوران و کافی شاپ، سوژه ها را به گروه های سه تایی تقسیم کنید و مثلث ایجاد کنید، مثلث ها به طور طبیعی عکس های پویایی ایجاد می‌کنند، بنابراین گروه بندی غذا یا نوشیدنی ها به شکل مثلث، ساختاری زیبا و سادگی را در معرض نمایش می‌گذارد.

 

 

۴)از دست در قاب عکس خود استفاده کنید

صرف غذا در رستوران به معنی غذا خوردن به طور گروهی در اطراف یک میز و مترادف با صمیمیت است. به همین ترتیب، اضافه کردن عنصر انسانی دست در قاب عکس شما، این حس خوردن جمعی را به وجود می آورد.

 

۵)اجتناب از به هم ریختگی در عکاسی از رستوران 

شکر، نمک، لیوان آب، منوها و … اگرچه در زمان صرف غذا ما را آزار نمی‌دهند، اما برای عکاسی از رستوران و کافی شاپ مناسب نیستند، حتماً موارد غیر ضروری را حذف کنید، زیرا آنها فقط باعث می شوند تا میز کثیف و به هم ریخته به نظر برسد، علاوه بر این، هر چه تعداد وسایل جانبی بر روی میز کمتر باشد، چشم مخاطب به موارد مهم تری معطوف می‌شود.

 

۶)ثبت عکس های تزیین شده

یکی از بخش های مورد علاقه من در زمینه عکاسی از رستوران و کافی شاپ، گرفتن عکس های تزئین شده از میز است. از ایجاد گروه های مثلثی شروع کنید، استفاده از گل رز و موارد تزیینی دیگر میز شما را به یک میز پویا اما متعادل تبدیل می کند.

 

۷)عکس های متنوع بگیرید

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از عکسبرداری خود، ترکیبی از عکس های تک بشقابی و عکس های کامل تر و گسترده تر را در عکاسی از رستوران و کافی شاپ ثبت کنید، به عنوان یک عکاس مواد غذایی، اگر می خواهید از عکس تبلیغاتی خود به هر طریق ممکن استفاده کنید، هرچه عکس های شما متنوع تر باشد، بهتر است.

 

۸)هنگام عکسبرداری از غذا و نوشیدنی، سرعت عمل داشته باشید

با عکسبرداری از قهوه، لاته و اسموتی یاد می‌گیرید که برای تازه به نظر رسیدن محصول، سرعت عمل داشته باشید، عکسبرداری از قهوه ی سیاه بسیار ساده تر است، اما اگر هنگام عکسبرداری از قهوه یخی درنگ کنید، ممکن است که یخ شروع به ذوب شدن کند و تازه به نظر نرسد.

 

۹) نحوه برخورد با نور کم فضای داخلی

کم نور بودن کافه ها یکی از بزرگترین چالش ها در عکاسی از رستوران و کافی شاپ است، هر کافی شاپ، دارای شرایط مختلف نورپردازی و دسترسی متغیر به نور طبیعی موجود است. برخی از کافه ها دارای چراغ های بزرگ هستند و برخی دیگر دارای مقدار کمی روشنایی می‌باشند، بنابراین باید خود را برای هر نوع نورپردازی آماده کنید.

 

۱۰)یک داستان روایت کنید

یک داستان خوب، ستون فقرات یک عکس خوب است، عکس بدون داستان مانند کتابی است که هیچ کلمه ای ندارد. یک ترفند خوب، استفاده از یک عنصر انسانی یا اضافه کردن مقداری تعلیق در عکس است. نمونه ای از تعلیق، حذف بخشی از چیزی است که به صورت عمدی باعث می شود در ذهن بیننده سوالی به وجود آید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا