اقتصادی

از حرف هایم سوء برداشت شده/ همراهی دستگاه قضا در حفظ اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص موضوعات مطرح شده در رسانه ها توضیحاتی ارائه داد و گفت: دستگاه قضایی و دادستان ها در حفاظت از اراضی کشاورزی پیشگام و همراه سازمان امور اراضی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند، رضا افلاطونی با اشاره به سوء برداشت به ‌وجود آمده در نشست خبری هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس این سازمان گفت: هدف از بیان موضوع این بوده که این سازمان در برخورد با تخلفات حوزه زمین هیچ تبعیضی بین افراد قائل نیست و همگان در مقابل قانون مساوی هستند و منظور اینجانب این نبوده  که وزیری یا دادستانی مرتکب این تخلف شده باشد. 

وی افزود:حفظ اراضی کشاورزی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و همه قوا باید در حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری کنند. 

رئیس سازمان امور اراضی تصریح کرد: با هر فرد متخلفی درهر رده ای درحوزه تغییرغیرمجازکاربری اراضی ،طبق قانون برخورد خواهد شد. 

وی تأکید کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی اجازه صدور مجوز به ساخت‌وسازها در اراضی کشاورزی را بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی را ندارد.

افلاطونی بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌شود، قبل از سرمایه‌گذاری و احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.

وی ادامه داد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۰ استان کشور راه‌اندازی شده و با این سامانه رصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آسان‌تر خواهد شد. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: زمین بستر توسعه و شکل‌گیری تمدن است؛ همه فعالیت‌ها در حوزه شهرک‌های صنعتی و مسکن بر روی زمین شکل می‌گیرد؛ تصمیم‌ در مورد اینکه چه فعالیتی در چه مکانی ایجاد شود، باید در شورای عالی مدیریت زمین تصمیم‌گیری شود.

افلاطونی اعلام کرد: قوه قضائیه و فراجا همکاری ویژه‌ای در اجرای احکام و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با سازمان امور اراضی کشور داشته‌اند. 

این مقام مسئول تأکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی زمین در استان‌ها انجام می‌شود و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد خواهد شد.

وی به موضوع اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی هستیم.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا