توسعه برند پلاسفرهنگ‌و‌هنر

پلتفرم های شبکه نمایش خانگی در جنگ برای بچه ها چه کردند؟

شاید هنوز کسانی باشند که محتوای سرگرمی خود را فقط از تلویزیون فراهم آورند ولی با این وجود شبکه نمایش خانگی هم طرفداران خود را در ایران دارد و خانواده هایی هستند که فیلم و سریال و رئالیتی شوهای مدنظرشان را از پلتفرم ها تماشا می کنند و از آنجا که در بازار ایران تعداد پلتفرم ها زیاد است برای انتخاب کردن دست مخاطب باز است.

به گزارش توسعه برند، در حال حاضر چند پلتفرم اصلی مثل فیلم نت، فیلیمو، نماوا، شیدا محصولات ایرانی و خارجی عرضه می کنند و سایت هایی هم هستند که فقط فیلم و سریال خارجی به نمایش می گذارند. در بین این اسامی در حال حاضر فقط فیلم نت و فیلیمو تولیدات اختصاصی با نظم انتشار دارند و نماوا هم گاهی محصولی پخش می کند.

در این میان اما آنچه مهم است اینکه هیچ کدام از این پلتفرم ها کنداکتور منظم و غنی برای کودک و نوجوان ندارند و گاهی یک سریال تولید داخل پخش می کنند و تکیه همه آنها به محتوای خارجی شان است که در این زمینه رقابت خیلی تنگاتنگ است. به هر ترتیب اگر شما مخاطب پلتفرم ها باشید و اشتراک حداقل دو پلتفرم را داشته باشید درنهایت دست شما خالی نخواهد ماند و می توانید کلی فیلم و سریال خارجی برای بچه های خود پخش کنید.

نگاهی به عملکرد پلتفرم ها برای بچه ها در دوره های مهم که یکی از آنها جنگ ۱۲ روزه بود نشان از این دارد که فقط فیلم نت به سرعت خود را با شرایط تطبیق داد و تصمیم گرفت که برای مراقبت از بچه ها و یاری دادن به والدین، کاری انجام دهد. در همان روزهای اولیه جنگ این پلتفرم اعلام کرد که همه محتوای ایرانی خود اعم از ایرانی و خارجی را رایگان کرده است تا هر مخاطبی بدون پرداخت حق اشتراک بتواند از این بخش استفاده کند؛ ایده ای که در حوزه مسئولیت اجتماعی این پلتفرم به درستی تعریف و اجرا شد. با اعلام این خبر انتظار می رود دیگر پلتفرم ها نیز همین کار را کرده و اطلاع رسانی کنند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

فیلم نت یک هفته پس از پایان جنگ، محتوای رایگان را دوباره مبتنی بر اشتراک کرد ولی یک طرح ویژه دیگر را از روزهای پایانی جنگ در دستور کار خود قرار داد. در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعدادی فیلم و انیمیشن و فیلم‌تئاتر ویژه کودکان که از آثار خوب کانون نیز هستند به سرعت در فیلم نت بارگذاری شد و این محتوا نیز برای کاهش استرس خانواده ها و کودکان‌شان به طور رایگان در اختیار مخاطب قرار گرفت. این محتوا همچنان رایگان در دسترس است.

این ایده که با همکاری خوب کانون اجرا شد نشان از این دارد که این نهاد که ویژه خدمات دهی به کودکان تعریف شده است، موقعیت شناسی کرده و همچنین پلتفرم فیلم نت هم گرچه با شرایط جنگی و مشکلات اینترنت مواجه بوده است آن را اجرایی کرده است.

نگاهی به تجربه رفتار پلتفرم های نمایش خانگی در جنگ ۱۲ روزه نشان می دهد که این حوزه باید آمادگی بیشتری برای شرایط اضطراری داشته باشد و همچنین جا دارد تجربه قابل اعتنای فیلم نت و سپس کانون مورد توجه دیگر پلتفرم ها نیز قرار گیرد.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا