برندهای ایرانی

هشدار سازمان غذا و دارو: تبلیغات دارویی با چهره‌های مشهور، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن هشدار درباره رشد نگران‌کننده تبلیغات غیرقانونی دارو در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، اعلام کرد: سوءاستفاده از چهره‌های مشهور و کادر درمانی برای معرفی داروها ترفندی غیرایمن و فاقد اعتبار است و مردم باید تنها بر اساس نسخه پزشک و مجوزهای رسمی اقدام به استفاده از دارو و مکمل‌ها کنند. بسیاری از این محصولات بدون مجوز، بالقوه تقلبی و سلامت محور جامعه را تهدید می‌کنند.

به گزارش توسعه برند، دکتر محمد هاشمی، استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است. در حالی که دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌ برداری شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌ های دارویی به‌ طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

 دکتر هاشمی با اشاره به قاچاق  بودن بخش عمده‌ ای از این داروها گفت: اغلب این فرآورده‌ ها فاقد مجوز رسمی‌ اند، به‌ صورت غیرقانونی وارد کشور می‌ شوند و در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.
 وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌ های ماهواره‌ ای را کاملاً مردود می‌ دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس فاقد اعتبار است.

منبع: ایفدانا

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا