موسوی: نمایشگاه چوب، بستری برای معرفی برندهای نوپا و توسعه برندهای معتبر

سید محمد موسوی، کارشناس ارشد بازاریابی خارجی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی، نمایشگاه چوب فرصتی برای تقویت برندهای ملی در عرصه بین المللی از طریق کارگاه های آموزشی و حضور شرکت های خارجی دانست.
به گزارش توسعه برند- صدیقه صادقی، سید محمد موسوی، کارشناس ارشد بازاریابی خارجی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه اختصاصی با توسعه برند، جزئیاتی از بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی چوب، مواد اولیه، ماشینآلات، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته را ارائه کرد. وی اظهار داشت که این نمایشگاه با مشارکت کشورهای چین، ترکیه و روسیه در مساحتی بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع برگزار شد.
به گفتهی موسوی، در این رویداد، ۲۰۸ شرکت داخلی و ۴۰ شرکت خارجی حضور داشتند. همچنین هیئتهای تجاری از کشورهای عراق، سنگال و روسیه از نمایشگاه بازدید کردند. وی هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را توسعه صادرات و آشنایی تجار با مباحث صادرات و بینالمللی عنوان کرد.
موسوی با اشاره به کارگاههای تخصصی برگزار شده در حاشیه نمایشگاه، گفت: «رویکرد کلی ما در این دوره، توسعه صادرات از طریق نمایشگاهها بود. به همین منظور، کارگاههای متعددی با موضوعاتی مانند توسعه صادرات به عراق، عمان و روسیه و استراتژیهای نوین صادراتی برگزار کردیم.» وی افزود، این کارگاهها با حضور متخصصان و کارشناسان برجسته از جمله دکتر سنجابی، دکتر طاهری مهر، دکتر مطهرنیا و دکتر تیزهوش تابان برگزار شدند.
موسوی در پایان گفت: «تلاش ما این بود که فضایی را در نمایشگاه فراهم کنیم تا رویکرد تولیدکنندگان از تولید صرف، به رویکرد تولید صادراتمحور تغییر کند و ذهنیت و استراتژی صادراتی در تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شود.» وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده باشد و به توسعهی صادرات کشور کمک کند.