اقتصادی

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه اکسپو گفت: اقتصاد ایران بالقوه می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی اضافه کند و برای تحقق این ظرفیت نیازمند حدود ۳.۵ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری هستیم. این به معنای آن است که کشور ایران دارای فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

او افزود: کشورمان  در سال ۲۰۲۲ هشتمین تولیدکننده نفت خام و سومین تولیدکننده گاز طبیعی دنیا بوده و دارای سومین ذخایر نفت و دومین ذخایر گاز طبیعی در دنیا بوده است.

حسن زاده افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از سال‌های گذشته همواره بر فراهم آوردن زمینه‌های نظری و عملی شکل‌دهی به چنین زنجیر‌های متمرکز بوده است و پژوهش‌های مهمی در این راستا در اتاق ایران صورت گرفته است؛ از همین رو اتاق ایران آمادگی دارد تا با همکاری اتاق‌های منطقه غرب آسیا در راستای شکل‌دهی به چارچوب‌های لازم برای همکاری بخش خصوصی و دولتی در توسعه زنجیره ارزش منطقه‌ای نقش فعالی ایفا کند.

به گفته او، در بخش معدن، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ معدنی با تولید ۶۸ نوع مواد معدنی است و دارای ۶ هزار معدن فعال در دنیا است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا