توسعه برند پلاس

فین تک یک صنعت متداخل با سرمایه گذاری است

مدیرعامل ازکی وام گفت که فین تک یک صنعت است که سرمایه گذاری در آن دخیل است. در سال ۲۰۰۵ دارای سیر صعودی بوده و شاهد تغییرات تا سال ۲۰۱۵ بودیم. در سال ۲۰۲۱، ۶۲ میلیارد سرمایه گذاری داشتیم .

به گزارش توسعه برند، مهدی مؤمنی، مدیر عامل ازکی وام، در بیستمین رویداد فیناپ که با موضوع Mobile Frst در تالار ایوان شمس برگزار شد، از فرایند آغاز فین‌تک گفت: «از سال ۱۳۵۰ شروع شده است، که فرایند دیجیتال شده است و در سال ۲۰۰۳ اولین سالی است که در بین کسب و کارها قرار گرفته است.»

 

وی اظهار کرد: «به نمود واقعی فین تک یک صنعت است که سرمایه گذاری در آن دخیل است. در سال ۲۰۰۵ دارای سیر صعودی بوده و شاهد تغییرات تا سال ۲۰۱۵ بودیم. در سال ۲۰۲۱، ۶۲ میلیارد سرمایه گذاری داشتیم و جالب توجه است که در فضای آسیا ترند نشده است و بیشترین رشد را در آفریقا، اروپا و خاورمیانه دارا بود.»

 

مؤمنی در ادامه افزود: «طبق نظرسنجی های انجام شده، متخصصان به چهار سؤال پاسخ دادند. این سؤال ها عبارت اند از:

  • بیشترین توسعه و تمرکز در شرکت های فین تک چیست؟
  • چطور صنعت شما دچار تحول و تغییر می‌شود؟
  • چرا این اتفاقات رقم می‌خورد؟
  • تمرکز کسب و کارها ۸۱ درصد در توسعه بازار است.»

مهدی مؤمنی در ادامه سودآوری فین تک را تصریح کرد: «سود آوری فین تک در مجموع بالا بوده و تمرکز مالی دارد و مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی حدود ۵۰ درصد سودآوری فین تک را تأیید کرده‌‌اند.»

مدیرعامل ازکی وام در بیان تهدید‌ها و فرصت‌ها اذعان کرد: «فین‌تک ها رشد بالایی دارند و تهدید جدی آنها بر برتری تکنولوژی است که می‌تواند سست باشد. فین تک بیزینسی است متشکل از جوانان که در کنار هم سرمایه گذاری می کنند. تکوین نیز یک شرکت بزرگ مانند اپل و آمازون است که پتانسیل برقراری ارتباط با مشتریان زیاد، ارتباطات و تکنولوژی فضای مالی را داراست و با قدرت مالی از فین تک ها بی نیاز می‌شود. پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ به درآمد و سود ۱۲۰ میلیارد دلاری برسیم.»

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا