اقتصادی

خریداران لپ تاپ فعلا عقب‌نشینی کردند/ هشدار به خریداران لپ‌تاپ استوک

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه برخی کالای استوک را به جای نو به مصرف‌کننده می‌فروشند، گفت: به خریداران توصیه می‌کنیم، محصول را از فردی خریداری کنند که گارانتی آن مورد تایید سامانه جامع گارانتی و اتحادیه است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، محمدرضا فرجی تهرانی با اشاره به رکود حاکم در بازار، گفت: در حال حاضر  بازار راکد است و سایه رکود از بازار املاک گرفته تا اقلامی مانند لپ تاپ و تبلت را در بر گرفته است. فعلا خریداران به دلیل نوسان زیاد قیمت ارز از خرید کالاها عقب نشینی کرده‌اند و منتظر ثبات قیمت دلار در بازار هستند.

فرجی تهرانی همچنین گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری خوبی با تجار برای ثبت درخواست ارز دارد، اما تجار آی تی همچنان در انتظار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی هستند، چراکه هزاران اجناس در گمرک در حال خاک خوردن است.

هشدار نسبت به خرید کالای استوک

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه نسبت به خرید کالاهای استوک هشدار داد و گفت: ممکن است لپ تاپ‌های استوک با هر بودجه‌ای در بازار غیررسمی پیدا شود، اما هنگامی که صحبت از لپ‌تاپ استوک می‌شود، قطعا کیفیت این کالاها با اجناس نو متفاوت است. از سوی دیگر مدت‌هاست که در بازار شاهد قاچاق قانونی لپ‌تاپ هستیم و کالای استوک را به جای نو به مصرف‌کننده می‌فروشند. در نتیجه به خریداران توصیه می‌کنیم، محصول را از فردی خریداری کنند که گارانتی آن مورد تایید سامانه جامع گارانتی و اتحادیه است.

وی افزود: در کل فروش کالا بدون گارانتی، قاچاق است. اما در مواردی مردم برای اینکه کالایی را پنج درصد ارزان‌تر بخرند، ۹۵ درصد پول خود را به جوی آب می‌ریزند و از برخی موضوعات مانند گارانتی و سالم بودن اجناس چشم‌پوشی می‌کنند.  

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا