علی بابا برای حل و فصل شکایت سهامداران ۴۳۳.۵ میلیون دلار میپردازد

غول تجارت الکترونیک علی بابا برای حل و فصل شکایت سهامداران آمریکایی خود مبنی بر اعمال رفتار انحصارطلبانه، ۴۳۳.۵ میلیون دلار توافق کرد. علی بابا هرگونه تخلفی را رد کرده است.
توسعه برند به نقل از رویترز، برند علی بابا، غول تجارت الکترونیک چین، روز جمعه اعلام کرد برای حل و فصل شکایت دسته جمعی سهامداران آمریکایی خود که این شرکت را به اعمال رفتار انحصارطلبانه متهم کرده بودند، ۴۳۳.۵ میلیون دلار توافق کرده است.
علی بابا ضمن رد هرگونه تخلفی، اعلام کرد که برای جلوگیری از هزینههای اضافی و اختلال در روند دادرسی، به این توافق تن داده است.
این توافق پیشنهادی در دادگاه فدرال منهتن ثبت شده است و برای نهایی شدن به تأیید قاضی دادگاه نیاز دارد.
شکایت سهامداران آمریکایی علی بابا در سال ۲۰۲۰ مطرح شد. آنها ادعا کرده بودند علی بابا با اجبار فروشگاهها به انتخاب تنها یک پلتفرم توزیع، قوانین ضد انحصار و رقابت عادلانه را نقض کرده است.
این توافق سهامدارانی را که از ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ اقدام به خرید سهام علی بابا در بازار آمریکا کردهاند، تحت پوشش قرار میدهد. بر اساس ادعای این سهامداران، پس از افشای اظهارات گمراهکننده علی بابا و افت قیمت سهام، آنها متحمل زیان شدهاند.
وکلای شاکیان این توافق را “نتایجی استثنایی” خواندهاند و گفتهاند که این مبلغ به طور قابل توجهی از میانگین خسارتهای جبرانشده در پروندههای مشابه با زیان بیش از ۱۰ میلیارد دلاری برای سهامداران، فراتر میرود.
در صورت ادامه پیگیری شکایت، حداکثر خسارتی که سهامداران آمریکایی علی بابا میتوانستند مطالبه کنند، ۱۱.۶۳ میلیارد دلار بود.