اقتصادی

ادبیات در اکوسیستم نوآوری کشور واقع بینانه شده است

پایگاه خبری توسعه برند، سردبیر رسانه های راه کار با اشاره فعالیت های صورت گرفته در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: ادبیات در اکوسیستم نوآوری کشور واقع بینانه شده است و این امر در سال های اخیر با حضور هلدینگ های صنعتی بزرگ بیشتر شده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴ ، «میثم سلیمانی» در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه و اولین سخنرانی هفتمین استیج اینوتکس باموضوع «مرور مهمترین وقایع اکوسیستم استارتاپی ایران در سالی که گذشت؟» با اشاره به فضاسازی علیه کسب و کارها و تحریم حضور در برخی از نمایشگاه ها از قبیل اینوتکس و الکامپ افزود: «در دوره های پیشین نمایشگاه اینوتکس برخی به تحریم و عدم حضور در این نمایشگاه اقدام کردند. وی با اشاره به اینکه در آن دوره دیجی کالا و اسنپ از حضور در نمایشگاه اجتناب کردند افزود: ما باید بدانیم کل اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور ماسنپ و دیجی کالا نیست بلکه استارتاپ‌های موفق دیگری در کشور نیز فعال هستند و ما شاهد حضور استارتاپ‌های بسیاری در همان نمایشگاه بودیم .

سلیمانی یادآور شد: «سال گذشته نیز بحث تحریم برخی از کسب و کارها در حوزه اقتصاد دیجیتال داشتیم اما خوشبختانه این موج سال گذشته با برگزاری الکامپ و حضور بازیگران تا حدودی این امر برداشته شد.» وی ادامه داد: «ما در سال گذشته در حوزه استارتاپی دوران گذار را سپری کردیم و عملاً در سال گذشته از این دوره گذشتیم، در حال حاضر ما وارد اقتصاد نوآوری شدیم و دیگر نمی توان با ادبیات ۱۰سال گذشته در این حوزه فعالیت کرد، الان سرمایه های کلانی وارد این حوزه شده است. سلیمانی افرود: «ما سال گذشته وقتی می‌بینیم که گروه‌های صنعتی مطرح سهام استارتاپ‌های معروف را خریدند و یک فرآیند از نقطه صفر تا اوج رخ داده است، ما می‌بینیم که کسب وکارهای جدید وارد بازار جذب سرمایه شده‌اند.»

سلیمانی با اشاره به ورود بازیگران جدید به اکوسیستم نوآوری کشور ادامه داد: «هلدینگ های جدیدی از قبیل پتروشیمی و معدنی وارد سرمایه گذاری خطر پذیر شده‌اند، هلدینگ‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه و گلرنگ بازیگران جدید هستند که وارد این اکوسیستم شده‌اند، سال‌های پیش خبرهایی از ورود این هلدینگ‌ها بود اما امسال این موضوع عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: «ادبیات در اکوسیستم نوآوری کشور واقع بینانه شده است و اما این امر را در سال های اخیر بیشتر می‌بینیم.» سلیمانی با اشاره به اینکه امیدواری به آینده نباید خاموش شود گفت: «نباید استارتاپ‌هایی که امید به آینده دارند را کشت، بلکه باید حمایت کرد، با مرور امیدواری بین مدیران در کشورهای مختلف نیز می‌توان دید که نباید امید را کشت هرچقدر درصد این امیدواری در بین کسب و کارهای کشور پایین باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا