اقتصادی

صنعت خودروسازی جهان به چالش افتاد

«لی شوفو»، رئیس و بنیانگذار جیلی، اعلام کرد که صنعت خودروسازی جهان با ظرفیت مازاد جدی روبرو است و این خودروساز چینی تصمیم گرفته است که کارخانه‌های تولیدی جدید نسازد یا تولید را در تاسیسات موجود گسترش ندهد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، این شرکت خودروسازی اعلام کرد «لی» این اظهارات را در یک انجمن خودرو در شهر «چونگ‌کینگ» بیان کرد. گروه هولدینگ جیلی، مالک چندین برند خودرو از جمله «جیلی اتو»(Geely Auto)، «زیکر»(Zeekr) و ولوو است.

اظهارات «لی شوفو» در حالی ارائه می‌شود که صنعت خودروسازی چین، بزرگترین صنعت جهان، درگیر یک جنگ قیمت بی‌رحمانه شده است که بسیاری از بازیگران را مجبور به توجه به بازارهای خارج از چین کرده و باعث شده است که نهادهای نظارتی این کشور، خواستار توقف آن شوند.

طبق گزارش رویترز، خودروسازان چینی از جمله بی‌وای‌دی، چری و گریت وال موتور در خارج از کشور کارخانه می سازند.

طبق اعلامیه‌ای که جیلی در فوریه منتشر کرد، این شرکت قصد دارد از تاسیسات تولیدی موجود شرکت رنو در برزیل استفاده کند و سهام کمتری از کسب‌وکار رنو در این کشور آمریکای لاتین را در اختیار بگیرد.

رویترز در آوریل به نقل از منابعش گزارش داد که نهادهای نظارتی چین این موضوع را به سرعت تایید نکردند. جیلی در آن زمان در پاسخ اعلام کرد که همکاری‌اش با رنو در برزیل موفقیت‌آمیز بوده است.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا