توسعه برند پلاس

شریفی در اینوتکس ۲۰۲۵: “سروش پلاس” هیچ‌وقت متعلق به صداوسیما نبوده؛ تمرکز بر بازار جهانی و کاربران نسل Z

امین شریفی، مدیرعامل سروش پلاس، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵ از تغییر برند، تمرکز بر بازار جهانی و استقلال کامل از صدا و سیما خبر داد. او همچنین به ارائه خدمات متنوع و تعامل نزدیک با کاربران نوجوان و جوان اشاره کرد.

به گزارش توسعه برند، امین شریفی، مدیرعامل سروش پلاس، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2025 از برنامه‌های آتی این پیام‌رسان ایرانی برای تغییر نام تجاری، توسعه بازار به کشورهای منطقه و تمرکز بر ارائه خدمات متنوع به کاربران جوان و نوجوان خبر داد.

شریفی با اشاره به آغاز فعالیت این مجموعه از سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری خصوصی گفت:

«ما از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کردیم و سرویس‌های پرکاربردی مانند پیام‌رسانی، محتوا و خدمات پرداخت را ارائه می‌دهیم.»

وی در خصوص تاریخچه سروش پلاس و تفاوت آن با پروژه اولیه “سروش” اظهار داشت:

«پروژه سروش از سال ۹۳ با کارفرمایی صدا و سیما آغاز شد. اما از سال ۹۷، با تمایل به حفظ استقلال، سروش پلاس را با سرمایه‌گذاری کاملاً خصوصی راه‌اندازی کردیم. نام “سروش پلاس” به نوعی ادای دین به دسترنج سال‌های قبل بود، اما امسال برندینگ جدیدی خواهیم داشت و با نامی جدید به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.»

شریفی با تاکید بر استقلال کامل سروش پلاس از صدا و سیما افزود:

«از ابتدا تماماً با سرمایه گذاری خصوصی شروع کردیم. جالب است بدانید ما حتی با بایکوت تلویزیونی هم مواجه هستیم و پیام‌رسان‌های دیگر ایرانی بیشتر در تلویزیون تبلیغ می‌شوند تا سروش پلاس.»

مدیرعامل سروش پلاس در خصوص برنامه‌های آتی این مجموعه گفت:

«در حال طراحی کمپین لانچ برند جدید هستیم و تمرکزمان روی بازار جهانی خواهد بود. مذاکراتی با چند کشور در منطقه داشته‌ایم و به زودی اخبار جدیدی از آن‌ها ارائه خواهیم کرد.»

وی با اشاره به معماری فنی سروش پلاس و ارائه نسخه‌های مختلف برای پلتفرم‌های گوناگون افزود:

«ما از ابتدا طراحی مالتی پلتفرم را در نظر گرفته‌ایم و علاوه بر نسخه‌های اندروید و دسکتاپ (ویندوز و لینوکس)، نسخه نیتیو «Native» آیفون را نیز از اسفند سال گذشته منتشر کرده‌ایم.»

شریفی به ارائه خدمات اختصاصی به تولیدکنندگان محتوا و خبرگزاری‌ها نیز اشاره کرد:

«ما ربات انتقال محتوا را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان محتوا و خبرگزاری‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند محتوای خود را به صورت خودکار از تلگرام و سایر پلتفرم‌ها به سروش پلاس منتقل کنند.»

وی در خصوص خدمات ارائه شده به کاربران نیز گفت:

«هدف ما ارائه خدمات برای زیست مجازی کامل به کاربران است. علاوه بر خدمات ارتباطی، سرویس‌هایی در تعامل با سازمان‌ها، شرکت‌ها و حاکمیت نیز ارائه می‌دهیم. آخرین مورد واریز سود سهام عدالت بود که از طریق سروش پلاس به ۱۰ میلیون کاربر اطلاع‌رسانی شد.»

شریفی با اشاره به همکاری با سازمان امور مالیاتی افزود:

«در خرداد ماه، سرویس پرداخت مالیات قطعی را برای مودیان مالیاتی ارائه خواهیم داد.»

 

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

 

وی با انتقاد از رویکرد تبعیض‌آمیز در ارائه خدمات دولت الکترونیک به پیام‌رسان‌های داخلی گفت:

«سروش‌پلاس کاملاً خصوصی است و از طرفی متاسفانه برخی سازمان‌ها هنوز نگاه سنتی دارند و تصور می‌کنند هر چیزی از جمله پیامرسان اگر دولتی باشد، بهتر است و همین موضوع ارائه خدمات دولت الکترونیک در بستر سروش‌پلاس را با مشکلاتی همراه کرده است. مشکلاتی که برای برخی پیام‌رسان‌ها با سرمایه‌گذار دولتی وجود ندارد.»

شریفی با اشاره به تعداد کم و چابک نیروی انسانی سروش پلاس گفت:

«ما به دلیل خصوصی بودن، تعداد نیروهای خود را کم و چابک نگه داشته‌ایم. عمده نیروهای ما از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر هستند. متاسفانه تعدادی از متخصصین فنی ما به دلیل مسائل مهاجرتی، به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.»

وی در خصوص حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵ گفت:

«حضور در اینوتکس فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها و تعامل نزدیک با کاربران بود. تعامل چهره به چهره با کاربران و دریافت بازخورد از آنها، مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه است.»

شریفی در پایان به فرصت‌های همکاری با کسب‌وکارها اشاره کرد و افزود:

«سروش پلاس دسترسی خوبی به کاربران جوان و نوجوان دارد و به دنبال توسعه پلتفرمی برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند به این گروه دسترسی داشته باشند. ما از توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که علاقه‌مند به همکاری هستند، دعوت می‌کنیم با ما تماس بگیرند.»

رسانه توسعه برند حامی رسانه‌ایی چهاردهمین نمایشگاه اینوتکس 2025

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا