وب گردی

بایدن و نتانیاهو تفاوتی با هم ندارند

آنچه امروز در نوار غزه اتفاق می افتد وحشتناک است و فراتر از بحران است. در این میان، آمریکا به همراه رژیم اشغالگر قدس در کشتار و نسل کشی غزه نقش اول را ایفا کرده و اکنون به مانع اصلی برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه تبدیل شده است.

در چنین شرایطی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همراهانش سعی دارند خود را افرادی متفاوت از نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی نشان دهند و حداقل به تفاوت آنها در برخی تاکتیک ها و روش ها با تل آویو اشاره کنند. در همین راستا با ابراهیم الموسوی نماینده پارلمان لبنان و از اعضای فراکسیون مقاومت گفتگویی داشتیم که شاید متوجه آن شده باشید.

دولت بایدن از یک سو نسبت به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه در مواضع ظاهری خود ابراز نگرانی می کند و از سوی دیگر با وتوی مکرر قطعنامه های آتش بس دائمی در غزه از وقوع این اتفاق جلوگیری می کند. حتی ایالات متحده موانعی را برای آتش بس موقت در غزه ایجاد کرد. نظر شما در مورد این رویکرد دوگانه چیست؟

بهترین واژه ای که در این زمینه می توان به کار برد رویکرد دوگانه و متناقض است. واقعیت این است که در جنگ غزه کوچکترین تفاوتی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی یا بایدن و نتانیاهو وجود ندارد. تمامی تصمیمات و اقدامات این دو با هماهنگی یکدیگر صورت می گیرد. بنابراین نباید فریب ادعاهای آشکار مقامات کاخ سفید و نگرانی آنها از جنایات و نسل کشی غزه را بخوریم. آمریکا شریک رسمی این جنایت است و اساسا رژیم صهیونیستی بدون آمریکا قدرت ادامه جنایات خود را ندارد.

از سوی دیگر، پیام حقوقی اقدامات آمریکا علیه آتش بس دائمی در غزه نیز روشن است. همه متوجه شدند که آمریکا نه به طور غیررسمی و پنهانی، بلکه آشکارا از برقراری آتش بس در غزه جلوگیری کرد. استفاده از حق وتو توسط آمریکا در برابر پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه به معنای همدستی واشنگتن در کشتار دسته جمعی دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی استراتژیک خط مقدم واشنگتن و غرب است. این در سیاست های کلان آمریکا تعریف شده است و اساساً تفاوتی بین احزاب دموکرات و جمهوری خواه در این زمینه وجود ندارد. بنابراین نباید تسلیم ادعاهای وقیحانه مقامات آمریکایی در مورد جنگ غزه شویم.

مقاومت یمن نقش مهمی در رویارویی رژیم صهیونیستی با حامیان غربی آن در جریان جنگ غزه داشت و بسیاری از محاسبات دشمن را بر هم زد. ماهیت این بازی نقش آفرینی را چگونه تحلیل می کنید؟

مقاومت یمن پیامی روشن به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی داد و سیطره دشمن بر دریاها و آبراه ها را شکست. امروز نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه حامیان آن نیز بیش از هر زمان دیگری در مقابل مقاومت یمن مستاصل هستند. ثبات نشان داده شده توسط یمنی ها نمونه ای برای همه کسانی است که گفتمان مقاومت را با جان و دل می پذیرند. مقاومت یمن بدهی خود را به مردم غزه پرداخت کرده و همچنان در این مسیر محکم و استوار است. یمنی ها با این ایمان توانستند بر هشت سال جنگ نابرابر فائق آیند و مانع از تسلط دشمنان بر سرزمین خود شوند.

برخی منابع آگاه و موثق در غرب اذعان دارند که هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی از گرسنگی و گرسنگی به عنوان حربه و سلاحی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

سرسختی چند ماهه مردم غزه در برابر ماشین جنگی ویرانگر رژیم صهیونیستی و در برابر محاصره، کشتار و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح تل آویو نمونه ای از این دست است. مقاومت غزه قوی است و توانایی پایداری طولانی مدت را دارد. رژیم صهیونیستی و آمریکا وقیحانه با استفاده از انواع شیوه‌های غیرانسانی از شکنجه و گرسنگی گرفته تا قتل و نسل‌کشی تلاش می‌کنند تا مقاومت فلسطین را در غزه متوقف کنند، اما در این راه ناکام مانده‌اند و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

در اینجا دوباره باید به رابطه واشنگتن و تل آویو اشاره کنم. اینکه آمریکا به دنبال ارتقای وجهه خود در جامعه جهانی و ایجاد اختلاف با دشمن صهیونیستی است. آمریکا توانایی اعمال فشار واقعی بر صهیونیست ها را دارد. به خصوص که از طریق ایجاد یک خط هوایی از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی سنگین می کرد. در این میان، عملیاتی که توسط حزب… لبنان و انصارا… یمن انجام می شود، با هدف کمک به مردم مظلوم غزه است. تکلیف این جنگ طبق وعده الهی روشن است. بدون شک مقاومت در داخل و خارج از میدان در این نبرد پیروز خواهد بود و دشمنان را به سزای جنایات و اعمالشان خواهد رساند.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا