اقتصادی

رقابتی‌شدن قیمت کالا و خدمات در بازار به دنبال اجرای دستوالعمل جدید نرخ‌گذاری

سخنگو اتاق اصناف ایران با اشاره به دستورالعمل نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی مصوب آذرماه ۱۴۰۳ هیأت عالی نظارت گفت: در نرخ‌گذاری جدید که توسط کمیسیون نظارت به سراسر کشور ابلاغ شده، نرخ‌گذاری کالا و خدمات در دو اولویت تقسیم‌بندی شده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، به نقل از اتاق اصناف  ایران، مهدی امیدوار گفت: با توجه به اینکه در اقتصادهای توسعه یافته، عمدتا نظام عرضه و تقاضا در بازار، قیمت یک کالا یا خدمت را تعیین می‌کند، بنابراین قیمت یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی محسوب می‌شود که علاوه بر برقراری تعادل در بازار، منجر به ایجاد یک بازار رقابتی برای ارائه بهترین کالا و خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین ضوابط و چارچوب‌هایی که بتواند از یک سو نظام عرضه و تقاضا در کشور را متعادل و از سوی دیگر بستر افزایش تولید را فراهم کند، از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور بوده است؛ لذا در همین راستا در بند «ط» ماده ۵۵ قانون نظام صنفی دستورالعمل نرخ‌گذاری در دو اولویت توسط هیأت عالی نظارت مصوب شد.

امیدوار ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت و تفویض اختیارات بیشتر به کمیسیون‌های نظارت شهرستان‌ها، تشکل‌های صنفی و غیردولتی و حرکت به سوی بازار رقابتی از مهم‌ترین اهداف و همچنین پیامدهای مصوبه جدید است که بی‌تردید تحول چشمگیری را در نظام عرضه و تقاضا و واقعی شدن قیمت‌ کالا و خدمات در بازار ایجاد می‌کند.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا