توسعه برند پلاس

رشد چشمگیر حضور نسل جوان ایرانی در فیراکاپ ۲۰۲۵؛ کانون پرورش فکری میزبان رقابت‌های بین‌المللی رباتیک

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران ۲۰۲۵ با میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و این‌بار شاهد رشد ۵ برابری حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی نسبت به سال گذشته هستیم؛ تلاشی که نه‌تنها زمینه‌ساز نمایش توانمندی‌های نسل جوان کشور در عرصه جهانی شده، بلکه جایگاه برند آموزشی و فناورانه ایران را نیز تقویت خواهد کرد.

به گزارش توسعه برند- محدثه مدنی؛ در پی آغاز دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران ۲۰۲۵، دکتر سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک فیرا ایران، در یک نشست خبری، از رشد بی‌سابقه استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از این رویداد خبر داد و گفت: «در این دوره تعداد تیم‌های حاضر نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری را تجربه کرده است، به‌طوری که از میان ۵۱۳ تیم متقاضی، ۴۷۶ تیم جهت رقابت در ۲۰ لیگ تخصصی برگزیده شدند.»

به گفته وی، تیم‌ها در سه گروه سنی کودکان (زیر ۱۴ سال)، نوجوانان (۱۴ تا ۱۸ سال) و دانشجویی و بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در حوزه ربات‌های پرنده، ورزشی، چالشی و دانشجویی با یکدیگر رقابت می‌کنند. برترین‌های این رویداد، جواز حضور در رقابت‌های جهانی فیرا ۲۰۲۵ را که مرداد ماه آینده در کره جنوبی برگزار می‌شود، به دست خواهند آورد.

دکتر صادق‌نژاد هدف از برگزاری این رویداد را توسعه مهارت‌های نسل جدید، ارتقای زیرساخت‌های استاندارد آموزشی و ایجاد بستر شبکه‌ای میان شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و عموم علاقه‌مندان عنوان کرد و بر لزوم نگاهی راهبردی به آموزش رباتیک و هوش مصنوعی در کشور تأکید نمود.

از سوی دیگر، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به میزبانی این نهاد در دوازدهمین دوره فیراکاپ آزاد ایران، گفت: «امسال سه تیم از کانون در این مسابقات حضور فعال دارند. همچنین این کانون طی دو سال اخیر با تمرکز بر ترویج علم برای کودکان و نوجوانان، موفق به کسب جایزه ترویج علم و راه‌اندازی پنج قطب علمی در سطح کشور شده است.»

وی همچنین تأسیس کانون علم و فناوری نوین ایران و تدوین نقشه راه آموزش علوم نوپدید برای کودکان را از دیگر دستاوردهای اخیر این نهاد برشمرد.

این رقابت‌ها تا ۲۹ فروردین ادامه خواهد داشت و علاوه بر مسابقات تخصصی در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی، نشست‌ها و نمایشگاهی از جدیدترین دستاوردهای شرکت‌ها و مراکز آموزشی فعال در این حوزه نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری موفق این رویداد، نقطه عطفی برای بسط فرهنگ علم و فناوری و نقش‌آفرینی برندهای ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا