اقتصادی

مقررات زدایی در آیین نامه های جدید سازمان بنادر

پایگاه خبری توسعه برند، حسین مهرابی رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای ماموریت  دریایی و بندری فعالیت دارد و در همین راستا برای بازنگری فرآیند‌های که منجر به صدور مجوز‌های دریایی می‌شود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 وی گفت: تغییر اصلاح الگوی مجوز‌های سازمان بنادر را در دستور کار خود قرار داده ایم به طوری که در گذشته بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری داشت  به طوری که کشتی تنها نقش تخلیه بار‌ها  را داشتند، اما در حال حاضر به سمت بنادر جدید حرکت کرده ایم و با توجه با آن که در اطراف بنادر جنوب کشور‌های زیادی قرار دارند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشتی‌های بزرگ پهلوگیری می‌کنند.

مهرابی بیان کرد: سازمان بنادر این نیاز را دید که در پسکرانه اقدام به فعالیت‌های تبدیلی، ترکیبی و حمل ونقل چند وجهی و ایجاد صنایع مادر اقدام کند.

رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی  بیان کرد: در همین زمینه  نیاز به زیر ساخت قوانین و مقررات داشته ایم  برنامه‌ای که با قوانین منطقه‌ای رقابت کند.

مهرابی افزود: در همین راستا اقدام به کوتاه کردن روش و مقررات با توجه به الگوی اقتصاد دریا محور در برنامه هفتم کرده ایم و سعی  شده اهداف و آیین نامه هایی تدوین کنیم که در مرحله اول اقدام به مقررات زدایی با اصلاح ساختار کند.

او گفت: تسهیل و جلوگیری از انحصار از جمله برنامه‌های است  که سازمان بنادر در اولویت اول خود قرار داد .

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا