برندهای ایرانی

دیوار؛ برندسازی نوین با تکیه بر تعامل حرفه‌ای و نوآوری فناورانه در بازار املاک

رویداد تخصصی «دیواربه‌دیوار» با حضور کاربران حرفه‌ای و مدیران برند دیوار، فصل جدیدی را در گفتگو، اعتمادسازی و توسعه خدمات هوشمند این پلتفرم کلید زد؛ رویکردی که جایگاه دیوار را به عنوان پیشگام بازار معاملات آنلاین مسکن تقویت می‌کند.

به گزارش توسعه برند، در این رویداد، مدیرعامل و سایر مدیران دیوار به معرفی خدمات و زیرساخت‌های فناورانه‌ای مانند نقشه پیشرفته، سیستم هوشمند پیشنهاد آگهی، دستیار هوشمند خرید و قیمت‌گذاری پویا و سایر فعالیت‌ها و اقدامات دیوار پرداختند که برای تسهیل معاملات در این پلتفرم طراحی شده‌اند.

 اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل دیوار در شروع این رویداد با اشاره به مسیر رشد و توسعه این پلتفرم طی سال‌های گذشته،  از تأثیر دیوار در ایجاد فرصت‌های برابر برای همه مردم در همه نقاط کشور سخن گفت. آرمندهی با تأکید بر اهمیت همکاری دوطرفه با کاربران حرفه‌ای بیان کرد ما شریک تجاری هستیم و باید با هم تعامل داشته باشیم که درنهایت هر دو طرف نتیجه مثبتی از این همکاری داشته باشیم. او همچنین با ارائه آماری از عملکرد سال ۱۴۰۳، تصویری از وضعیت فعلی دیوار و بخش‌های مختلف این شرکت ارائه کرد.

مدیرعامل دیوار در بخش دیگری از سخنانش، به تشریح ساختار سازمانی و بخش‌های مختلف دیوار پرداخت و توضیح داد که چگونه تیم‌های تخصصی در این پلتفرم به‌صورت مستمر در حال بهبود خدمات و توسعه زیرساخت‌ها هستند.
در ادامه میترا فاطمی، مدیر تیم کاهش کلاهبرداری و مزاحمت دیوار درباره اقدامات دیوار در این زمینه صحبت  کرد. فاطمی در صحبت‌های خود به چهار محور اصلی فعالیت‌های تیم خود پرداخت: آموزش کاربران، سیستم‌های تشخیص تخلف، مجازات هوشمند و پردازش گزارش‌ها.

میترا فاطمی، مدیر کاهش کلاهبرداری و مزاحمت دیوار
میترا فاطمی، مدیر کاهش کلاهبرداری و مزاحمت دیوار

فاطمی در بخش آموزش کاربران به اجرای کمپین‌های متعدد تیم مارکتینگ دیوار مانند «خرید امن»، «ریسک نکن» اشاره کرد. این کمپین‌ها که هم در فضای داخلی اپ دیوار و هم در رسانه‌های اجتماعی اجرا شده‌اند، موفق شده‌اند آگاهی کاربران را درباره سناریوهای رایج کلاهبرداری مانند رسید جعلی و بیعانه افزایش دهند. در حوزه تشخیص تخلف، او توضیح داد که چگونه ترکیبی از نظارت انسانی، هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی با دقت ۹۵ درصد کلاهبرداران و ۸۵ درصد مزاحمان را شناسایی می‌کند.

مدیر تیم کاهش کلاهبرداری دیوار در بخش مجازات‌ها نیز به گذار از سیستم مسدودسازی کامل به مجازات‌های پلکانی خبر داد. در این سیستم جدید، متخلفان در اولین تخلف با محدودیت ۷ روزه یا سلب امکان ثبت آگهی رایگان مواجه می‌شوند و در صورت تکرار، این محدودیت‌ها به شکل پلکانی افزایش می‌یابد.
درنهایت، او به تشریح سیستم پیشرفته پردازش گزارش‌های تخلف پرداخت که با استفاده از بات‌های هوشمند، گزارش‌های غیرواقعی را شناسایی و حذف می‌کند و سایر گزارش‌ها را براساس میزان جزئیات و نوع تخلف، وزن‌دهی می‌شوند.

شروین حاجی اسماعیلی، مدیر تیم کیفیت دیوار
شروین حاجی اسماعیلی، مدیر تیم کیفیت دیوار

شروین حاجی اسماعیلی، مدیر تیم کیفیت دیوار ارائه‌دهنده بعدی این رویداد بود. او به تشریح اقدامات دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌ها پرداخت و با اشاره به تحول چشمگیر در سرعت بررسی آگهی‌ها، توضیح داد که چگونه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، اکنون بیش از ۹۰ درصد آگهی‌ها در کمتر از یک دقیقه و بدون کاهش کیفیت بررسی می‌شوند، درحالی‌که این فرآیند پیش‌ازاین حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

مدیر تیم کیفیت دیوار در بخش دیگری از توضیحات خود، به معرفی سیستم اعتراض به رد آگهی پرداخت و تأکید کرد که این اعتراض‌ها توسط نیروی انسانی متخصص بررسی می‌شوند تا حقی از کاربران ضایع نشود.

سپهر چوب‌ساز، مدیر تیم مچینگ دیوار به تشریح فعالیت‌های تیم خود با هدف وصل کردن کاربران فروشنده و خریدار به یکدیگر پرداخت و نوآوری‌های مهم در حوزه جستجوی آگهی که با هدف تسهیل فرآیند معاملات در حوزه مسکن پیاده‌سازی شده‌اند را معرفی کرد.

چوب‌ساز به بازطراحی کامل نقشه املاک و افزایش تماس‌های دسته املاک از طریق نقشه اشاره کرد. سپس به معرفی سیستم پیشنهاد هوشمند آگهی پرداخت که با تحلیل رفتار کاربر، مانند جستجوها و تماس‌های قبلی، آگهی‌های مرتبط با نیاز او را شناسایی و پیشنهاد می‌کند.

نوآوری سوم که چوب‌ساز آن را جدیدترین دستاورد دیوار معرفی کرد، دستیار هوشمند خرید بود که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تجربه جستجوی ملک را متحول کرده است. او با ذکر مثالی توضیح داد که چگونه این دستیار می‌تواند به کاربری که به دنبال منطقه‌ای با آلودگی هوای کم و قیمت مناسب است، در یافتن مناطق مناسب و آگهی‌های منطبق با نیازش کمک کند.

چوب‌ساز در پایان تأکید کرد که هدف تمام این نوآوری‌ها، ساده‌تر کردن مسیر رسیدن به یک معامله موفق است و موفقیت این ابزارها به کیفیت اطلاعات ثبت‌شده در آگهی‌ها وابسته است.

محمدجواد گلستانی، مدیر تیم قیمت‌گذاری دیوار، با رویکردی متفاوت به مکانیزم قیمت‌گذاری در دیوار با هدف افزایش بهره‌وری آگهی‌گذاران پرداخت. او در ابتدای سخنانش تأکید کرد کار ما قیمت‌گذاری برای سود نیست، بلکه برای حل مساله رقابت بیش‌ازحد است که با هدف افزایش بهره‌وری آگهی‌گذاران و بهبود کیفیت لیست آگهی‌ها انجام می‌شود.
گلستانی با ارائه آماری از نسبت تعداد آگهی‌های فروش به معاملات در مناطق شمالی شهر توضیح داد که هدف اصلی سیاست قیمت‌گذاری دیوار، بیشینه کردن تعداد معاملات موفق است. او افزود برای رسیدن به این هدف، باید دو طرف معامله راضی باشند و آگهی‌گذار باید تماس‌های بیشتر و مرتبط دریافت کند و خریدار هم باید بتواند آگهی‌های باکیفیت و متنوع را راحت‌تر پیدا کند.

سپهر چوب‌ساز، مدیر تیم مچینگ دیوار
سپهر چوب‌ساز، مدیر تیم مچینگ دیوار

در ادامه این رویداد، شایان پوروطن، مدیر تیم پنل حرفه‌ای دیوار، به معرفی امکانات جدید و تحولات پنل حرفه‌ای پرداخت. او صحبت‌هایش را با ارائه تصویری از تغییرات اخیر این پنل آغاز کرد و توضیح داد که چگونه برای مشاوران مستقل، امکانات گسترده‌تری مانند صفحه کسب‌وکار و مدیریت بهتر آگهی‌ها فراهم شده است. پوروطن در ادامه به تشریح قابلیت‌های جدید در پنل حرفه‌ای پرداخت و توضیح داد که این تغییرات چطور می‌تواند به کمک کاربران حرفه‌ای بیاید و استفاده از دیوار را برای آن‌ها آسان‌تر کند.

مدیر تیم پنل حرفه‌ای در بخش پایانی سخنان خود از امکانات جدید مانند تائید هویت حقوقی و پروفایلینگ کسب‌وکارها خبر داد که به افزایش اعتماد کاربران کمک می‌کند.

علاوه بر سخنرانی‌های اصلی، بخش‌های تعاملی متنوعی نیز در این رویداد برگزار شد. کاربران حرفه‌ای فرصت داشتند در بخش «به دیوار بگو» سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را به‌صورت ویدیویی با مدیران دیوار مطرح کنند که برخی از این پرسش‌ها در همان جلسه پاسخ داده شد. همچنین قرار شد مابقی سوالات توسط مدیران دیوار بررسی شده و پاسخ آن به‌صورت ویدیویی برای شرکت‌کنندگان ارسال شود.

یکی از نقاط برجسته رویداد، نمایش مستندی بود که به روایت نقش و تأثیر کاربران حرفه‌ای املاک در زندگی مردم و جامعه می‌پرداخت. در این مستند، آن‌ها از دغدغه‌ها، چالش‌ها و تحولات شغلی خود سخن گفتند. همچنین در بخش دیگری از برنامه، شرکت‌کنندگان در تکمیل ماکتی نمادین از شهر مشارکت کردند که نقش فعالان حوزه املاک در جامعه را بازتاب می‌داد؛ اینکه با هر چراغی که در شهر روشن می‌شود و هر معامله‌ای که شکل می‌گیرد، ردپایی از حضور آن‌ها دیده می‌شود.

عارفه تیموری، مدیر مارکتینگ دیوار در مورد برگزاری رویداد «دیواربه‌دیوار» گفت: «این آغاز گفت‌وگو با کاربران بیزنسیِ حرفه‌ای دیوار است. البته وقتی از کاربر حرفه‌ای صحبت می‌کنیم، فقط منظورمان کاربران بیزنسی نیستند. ما به‌دنبال همکاری نزدیک با کسانی هستیم که در کسب‌وکار خود -چه در کیفیت خدمات، چه در تعامل با مشتری- حرفه‌ای عمل می‌کنند.»

تیموری با بیان اینکه این رویداد با همین نگاه شکل گرفته است، ادامه داد: «هدفمان ایجاد یک گفت‌وگوی واقعی بین دیوار و کاربرانی است که با فعالیت حرفه‌ای خود، تجربه کاربران سمت تقاضا را بهتر می‌کنند و به شکل‌گیری معاملات موفق کمک می‌رسانند.»

در پایان این رویداد که نخستین گام از سلسله نشست‌های تخصصی دیوار محسوب می‌شود، مدیران این پلتفرم از برنامه‌های آتی برای برگزاری رویدادهای مشابه در سال ۱۴۰۴ خبر دادند که با هدف تعامل بیشتر با کاربران حرفه‌ای و باکیفیت برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا