برندهای خارجی

خودروهای برقی برگ برنده ولوو شد

فروش خودروهای ولوو در ماه جولای افزایش ۶ درصدی داشت که به علت خودروهای برقی اروپایی بود.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، این خودروساز مستقر در سوئد اعلام کرد که فروش ولوو در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافت و به ۵۷ هزار و ۴۴۷ ‌دستگاه رسید که به علت افزایش خودروهای تمام الکتریکی در اروپا بود.

ولوو کارز که اکثریت آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش کل در اروپا، بزرگترین بازار خودروهای ولوو، ۴۰ درصد افزایش داشته است، در حالی که فروش در ایالات‌متحده و چین  به ترتیب ۱۱ درصد و ۳۱ درصد کاهش یافته است.

فروش مدل‌های تمام برقی و پلاگین هیبریدی ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، افزایش داشته است و همچنین ۴۹ درصد از کل خودروهای فروخته شده در ماه جولای را تشکیل می‌دهد.

 طبق گزارش رویترز، ولوو کارز قصد دارد تا اواسط دهه نیمی از فروش خود را از نظر حجمی به خودروهای برقی اختصاص دهد و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی بفروشد.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا