جنگ تعطیلات: جستجوهای آنلاین نشان میدهد والمارت یا تارگت برنده است؟

در میانه فصل خرید تعطیلات، رقابت بین والمارت و تارگت به اوج خود رسیده است. اما جستجوهای آنلاین داستان متفاوتی را نشان میدهند. آیا تارگت میتواند در این رقابت پیروز شود؟
به گزارش توسعه برند به نقل از ادویک، والمارت گزارش داد که فروش در فروشگاههای ایالات متحده در سه ماهه سوم ۵.۳٪ افزایش یافته است که نشان دهنده اعتماد مشتریان و اقتصاد قوی است. با این حال، تارگت سه ماهه سوم ناامیدکنندهای داشت که نشان میدهد مصرفکنندگان پس از تلاش برای همگام شدن با سالها تورم، عقبنشینی میکنند. این خردهفروش مستقر در مینیاپولیس اکنون انتظار دارد که فروش در سه ماهه چهارم ثابت بماند.
راه دیگر برای سنجش فروش بالقوه برای فصل تعطیلات زمستانی، بررسی فعالیت افراد در وبسایت هر خردهفروش است. از این گذشته، خرید آنلاین برای هر دو شرکت اهمیت فزایندهای دارد: والمارت خاطرنشان کرد که تجارت تجارت الکترونیک ایالات متحده در سه ماهه سوم ۲۲٪ رشد داشته است. در همین حال، تارگت شاهد افزایش ۱۰.۸ درصدی فروش دیجیتال بود.
با این حال، با نگاهی به دادههای جستجو، به نظر میرسد تارگت در جایگاه محکمی قرار دارد، در حالی که والمارت در حال از دست دادن آن است.
به عنوان مثال: دادههای Stackline، یک پلتفرم هوش و فعالسازی خردهفروشی مبتنی بر هوش مصنوعی، نشان میدهد که جستجوها برای زیور آلات و لوازم جانبی فصلی در تارگت در دوره ۱۳ هفته گذشته کمی بیشتر از زمان مشابه در سال ۲۰۲۳ بوده است. اگرچه والمارت حجم بیشتری از جستجوها را به خود جلب میکند، اما از سرعتی که سال گذشته تعیین کرده بود، بسیار عقب است.
هنگام بررسی دسته بندی روشنایی فصلی، داستان مشابهی ظاهر میشود: حجم جستجوی تارگت در سال ۲۰۲۴ کم و بیش با سال ۲۰۲۳ مطابقت دارد، در حالی که اعداد فعلی والمارت در مقایسه با فصل گذشته عقب مانده است.
در مورد اقلام ذخیرهسازی تعطیلات، مانند سطلهای کاغذ کادو و کیسههای درخت کریسمس، تارگت در مواقعی امسال از والمارت بهتر عمل کرده است.
اگرچه جستجوی آنلاین محصولات با خرید آنها یکسان نیست، اما به نظر میرسد این دو فعالیت با سرعت ثابتی با هم همپوشانی دارند.
طبق گفته Stackline، نتایج نظرسنجی نشان میدهد که ۴۵٪ از مصرفکنندگان قصد دارند فقط بین جمعه سیاه و دوشنبه سایبری به صورت آنلاین خرید کنند. ۴۸٪ دیگر از مردم پیشبینی میکنند که هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه خرید کنند و تنها ۷٪ متعهد به خرید کالا فقط در مکانهای فیزیکی هستند.
ارقام اضافی از Stackline نشان میدهد که میزان برد یا باخت مشتریان امسال بیشتر خواهد بود. در حالی که ۲۲٪ از خریداران قصد دارند در این فصل تعطیلات در مقایسه با فصل گذشته، پول بیشتری را برای هدایای دوستان و اعضای خانواده خرج کنند، ۳۴٪ قصد دارند کمتر خرج کنند. ۴۴ درصد باقی مانده از مصرف کنندگان تقریباً به همان میزان بودجه اختصاص داده اند.